دادستان ساری از متلاشی شدن باند جعل و تهیه کارشناسی‌های خلاف برای آزادی زندانیان در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام اسدالله جعفری از انهدام باند جعل و تهیه کارشناسی‌های خلاف واقع برای آزادی زندانیان در استان و دستگیری 9 نفر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا تاکنون 9 نفر دستگیر و به تحصیل بیش از 40 میلیارد ریال از خانواده زندانیان اقرار داشته‌اند.
 
جعفری افزود: این باند متشکل از تعدادی افراد عامی، کارشناسان رسمی کانون و مرکز مشاوران همچنین کارشناسان قوه قضاییه و خبره بوده که با کارشناسی‌های خلاف واقع و جعل دستور قضایی و اسناد ، نسبت به آزادی زندانیان اقدام می‌کردند.
 
وی ادامه داد: با دستور دادستانی مرکز استان و هماهنگی دادستان‌های شهرستان‌های محل وقوع جرم، متخلفین طی یک عملیات پیچیده، توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران با همکاری اداره کل اطلاعات استان، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه سه نفر از افراد دستگیر شده از کارشناسان رسمی و خبره هستند، تاکید کرد: دو کارشناس دیگر نیز در این رابطه احضار شده و چند تن از متهمین که در این خصوص نقش داشته‌اند تحت تعقیب قضایی قرار دارند.
 
حجت الاسلام جعفری در خاتمه به خانواده‌های محکومین و زندانیان، صاحبان اسناد و کارشناسان رسمی نسبت به رعایت موارد قانونی هشدار داد و افزود: اینگونه فعالیت‌های خلاف قانون به صورت نامحسوس توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان رصد می‌شود و خانواده‌های زندانی و محکومین باید امورشان را از مجاری قانونی پیگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.