محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این جشن که در مجتمع فرهنگی - سینمائی بابل برگزار می شود ، از سه هنرمند کشوری عرصه سینما از استان های گیلان ، گلستان و مازندران تجلیل خواهد شد.
وی اسامی این هنرمندان را محمدعلی سجادی ، فرهاد مهرانفر و هوشنگ گلمکانی اعلام کرد.
محمد علی سجادی ؛ نویسنده ، کارگردان ، تهیه کننده ، تدوین گر و نقاش مازندرانی است که نامزد بهترین کارگردانی جشنواره فیلم قاهره و صاحب جایزه بهترین کارگردانی از هفتمین جشن خانه سینما شد.
فرهاد مهرانفر کارگردان ، فیلمنامه ‌نویس و پژوهشگر گیلانی است و هوشنگ گلمکانی نیز منتقد ، روزنامه‌ نگار و مترجم سینما از استان گلستان است که در عین حال از بنیانگذاران و دبیر فعلی شورای نویسندگان مجله ' فیلم ' ، قدیمی‌ترین مجله سینمائی پس از انقلاب در ایران محسوب می شود.
سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که این جشن با حضور مهمانان مطرح از سینمای کشور و هنر و تجربه برگزار می شود.
وی افزود : امیدواریم که این برنامه فرهنگی آغازی برای اتفاقات و رخدادهای فرهنگی و هنری باشکوه تری در سال های آینده باشد.
** برپائی کارگاه یک روزه
محمدی همچنین گفت که کارگاه آموزشی یک روزه در 27 اردیبهشت ماه با حضور هنرجویانی از استان های مازندران ، گیلان و گلستان به مربیگری این سه هنرمند مطرح کشور در بابل برگزار می شود.
جشن سینما که از آن با نام جشن خانه سینما هم یاد می شود از سال 76 همزمان با روز ملی سینما در تهران برگزار می شود.
21 شهریور روز ملی سینما نام دارد .
اولین جشن سینمای ایران سال 76 به دبیری سیف الله داد برگزار شد و امسال هم در روز 21 شهریور نوزدهمین جشن سینما به دبیری هارون یشایابی برگزار می شود.
علاوه بر جشن سینما ، جشن های دیگری هم مانند جشن شب کارگردانان سینما و جشن شب منتقدان سینما هم برگزار می شود که به نظر می رسد جشن برنامه ریزی شده در مازندران تلفیقی از این دو جشن باشد که در آن از دو کارگردان و یک منتقد از سه استان مختلف تجلیل خواهد شد.
استان مازندران 14 سینما ، مجتمع سینمایی و سینمای هنر و تجربه ، 20 موسسه تولید فیلم و 13 آموزشگاه آزاد سینمایی دارد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.