سید احمد کسائیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه در سال جاری را 948 نفر اعلام کرد و افزود که بقیه این دانش آموختگان غیر بومی هستند و به استان های محل خدمت خود می روند .
وی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در پردیس و مراکز آموزش عالی این دانشگاه را یکهزار و یکصد نفر اعلام کرد و گفت که این دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند .
فعالیت دانشگاه فرهنگیان مازندران از سال 91 در محل مرکز تربیت معلم شریعتی شهرستان ساری کلید خورد .
این دانشگاه هم اکنون در قالب 2 پردیس دانشگاهی پسرانه و دخترانه در ساری و چهار مرکز آموزش عالی دخترانه در قائمشهر و آمل و پسرانه در بابل و نوشهر فعالیت می کند .
دانشگاه فرهنگیان که با تصویب اساسنامه اش در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 ، از تجمیع مراکز تربیت معلم سربرآورد ، سه دسته دانشجو پذیرش می کند که شامل ' دانشجو معلم ' در مقطع کارشناسی پیوسته ، ' معلم دانشجو ' کارشناسی ناپیوسته و تلفیقی از این دو برای کارشناسی ارشد است .
یکی از مزیت های دانشگاه فرهنگیان مهیا کردن زمینه ادامه تحصیل برای معلمان شاغل بوده است به گونه ای که در چند سال گذشته تعداد زیادی از معلمان دارای مدرک دیپلم و کاردانی موفق شدند با ورود به این دانشگاه ، ادامه تحصیل دهند.
** کاهش دغدغه کمبود معلم
کمبود معلم بویژه در مقطع ابتدائی در مازندران از جمله دغدغه هائی بوده که سال تحصیلی گذشته بیش از پیش خود نمائی کرد ولی به نظر می رسد اکنون با ورود 700 معلم جدید ، بخشی از این دغدغه ها رفع شود.
استان مازندران در سال تحصیلی گذشته سه هزار و 994 مدرسه با 507 هزار و 390 دانش آموز داشت .
آموزش و پرورش مازندران در مجموع حدود 40 هزار نیروی انسانی دارد که 25 هزار نفرشان معلم هستند .
مسئولان آموزش و پرورش مازندران پیش از این اعلام کردند که در صورتی که تدبیر درست اندیشیده نشود ، مدارس این استان در یک دهه آینده با کمبود معلم مواجه خواهند شد.
گزارش این اداره کل هم نشان می دهد که 2 هزار و 500 نفر از معلمان مقطع ابتدائی مازندران تا سال 1400 بازنشسته می شوند .
همچنین در حال حاضر 54 درصد از معلمان مازندران بالای 20 سال سابقه کار دارند که طی 10 سال آینده بازنشسته می شوند.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده :
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.