مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت :از سال 92 تا95 بیماری دیابت در استان رشد قابل توجه ای داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،دکتر محمد خورشیدی در نشست تخصصی سیاست گذاران سلامت در حوزه دیابت اظهار داشت: دیابت بزرگترین اپیدمی تاریخ است که بیش از 415 میلیون نفر در جهان درگیر این بیماری هستند.

وی افزود:ایران پس از پاکستان و مصر سومین کشور به لحاظ مرگ و میر ناشی از عوارض دیابت است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران به افزایش مصرف انسولین در استان اشاره کرد و گفت:از سال 92 تا95 بیماری دیابت رشد قابل توجه ای داشته است.

وی افزود:75 هزار نفر از بیماران تحت پوشش پزشک خانواده معادل 8 درصد از جمعیت شهری از بیماری دیابت رنج می برند.

خورشیدی گفت: از سال 89 تا 95 مصرف داروی تزریقی در بیماران دیابتی  چهار برابرافزایش داشته است.

وی افزود: توانمند سازی،پزشکان خصوصی یکی از راهکارهای کم هزینه در حوزه دیابت توانمند سازی پزشکان است.

خورشیدی به رشد 77 درصد نسخه نویسی در حوزه دیابت اشاره کرد و گفت: نسخه تزریقی برای بیماران دیابتی در سال گذشته 4برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه استان تهران و مازندران بالاترین آمار مبتلایان دیابتی را در کشور دارند ادامه داد:  بر اساس آمار شهرستان بابلسر از بیشترین بیمار دیابتی برخوردار است.

خورشیدی از پرداخت 14 میلیارد تومان هزینه دارویی دیابت در سال 95 از سوی تامین اجتماعی خبر داد و گفت:این میزان نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به شیوع این بیماری در 10 سال آینده  پرداخت هزینه در حوزه دیابت 10 برابر افزایش پیدا کند .

خورشیدی از خرید راهبردی خدمات سلامت به عنوان راهکار در این حوزه اشاره کرد و افزود: می طلبد این اقدام بصورت همگانی و یک وظیفه ملی در جهت راهکار پیشگیری از دیابت در جامعه نهادینه شود.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران ادامه داد:فرهنگ سازی و آموزش و آموزش توانمند سازی و بکارگیری پزشکان عمومی را از راهکارهای مقابله با بیماری دیابت عنوان کرد.

وی خواستار ایجاد کلینیک های ویژه در سطح 2 و 3 در جهت جلوگیری از این بیماری شد و گفت: راهکارهایی اتخاذ شود تا این بیماری جزء بیماری های خاص تلقی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.