به گزارش خبرنگار ایرنا ، باران نیمه شهریور امسال تقریبا اولین بارندگی سراسری تابستانی در مازندران بود که گرد و غبار از چهره گرمازده استان زدود ، اگر چه شیطنت هائی نیز مانند قطعی لحظه ای برق و آبرفتگی موقت در برخی از مناطق استان به همراه داشت .
بارندگی رگباری بامدادی که با باد شدید نیز همراه بود به خاطر هشدارهای پی در پی هواشناسی مازندران کمترین غافلگیری را برای مسافران و گردشگرانی که برای گذراندن آخرین موج تعطیلات تابستانی و تعطیلات عید غدیر خم در این استان هستند ، به همراه داشت .
هواشناسی مازندران از اواسط این هفته نسبت به بارندگی رگباری و سیل آسیا هشدار داده و تاکید کرده بوده بود این بارندگی و وضعیت جوی ناپایدار تا از پنجشنبه تا شنبه در استان باقی خواهد ماند .
** بیشترین بارندگی در رامسر
بارندگی بامدادی مازندران که از غرب شروع شده بود بیشترین میزان بارش را هم در رامسر با 108 میلی متر بر جای گذاشت.
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت که بعد از رامسر ، ایستگاه های کلوده محمودآباد با 50و میاندرود با 44 میلی متر ، بیشترین بارش را بامداد جمعه تجربه کردند.
اصغر بسطامی با اشاره به ورزش باد همراه با بارندگی رگباری ، افزود : حداکثر سرعت باد ثبت شده در این مدت در نوشهر با 68 کیلومتر بر ساعت و رامسر 54 کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی پیش بینی کرد که ناپایداری جوی تا روز شنبه در مازندران ادامه یابد ولی از صبح یکشنبه هوای استان صاف خواهد شد.
هواشناسی مازندران پیش از این با انتشار اخطاریه ای از تمامی فعالان دریائی خواست بود تا فعالیت های خود را در مدتی که سامانه ناپایدار در استان باقی است مانند صیادی ، حمل و نقل دریایی ، گردشگری و شنا را تعطیل کنند.
این اداره کل همچنین توصیه کرد که مسئولان استانداری ، فرمانداران شهرهای ساحلی ، هلال احمر ، شیلات ، بنادر و دریانوردی و دستگاههای مرتبط با مدیریت بحران آمادگی لازم را داشته باشند.
** کاهش 6 تا 12 درجه ای دمای هوا
بارندگی بامدادی مازندران همچنین دمای هوا این استان را بین 6 نا 12 درجه در مناطق مختلف کاهش داده است .
دمای هوای مازندران در بعضی از مناطق دیروز پنجشنبه به 42 درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده بود و مازندرانی ها یکی از گرم ترین روزهای شهریور را در سال های اخیر تجربه کردند.
دمای هوای شهر ساری که دیروز در گرم ترین ساعت به 41 درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده بود امروز هم اکنون 29 درجه بالای صفر است .
در حالی که گرم ترین نقطه مازندران هم اکنو گلوگاه در شرق با 30 درجه سانتی گراد بالای صفر است ، دمای هوا در خنک ترین نقطه 20 درجه سانتی گراد گزارش شده است .
** وضعیت عادی در مازندران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم در باره بارندگی شدید و احتمال خسارت به خبرنگار ایرنا گفت : خوشبختانه باد نسبتا شدید و باران بامداد جمعه در استان هیچ گونه خسارتی نداشته و وضعیت شهرهای استان کاملا عادی است.
علی اصغر احمدی به شهروندان و مسافران توصیه کرد از تردد درحاشیه رودخانه ها ومسیل ها ونیز انجام ورزش‌های آبی و استفاده از شناور‌های سبک و تفریحی دراین مدت پرهیز کنند.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.