محمد رضا رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: :تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای خنک و شکل گیری جریانات مرطوب شمالی سطح زمین روی سواحل جنوبی دریای خزر است که بر همین اساس دمای هوای مازندران از پنجشنبه شب هفته جاری با کاهش نسبی مواجه خواهد بود.
وی اضافه کرد: هوای استان از پنجشنبه شب این هفته بتدریج از سمت غرب استان با وزش باد شدید ،رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: هوای روز جمعه هفدهم شهریور مازندران نیز ابری و خنک همراه با کاهش 6 تا 12 درجه ای ،بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق است.
وی بیان داشت: بیشینه دما در شهرهای ساحلی غرب استان در روز جمعه تا 27 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 27 تا 29 درجه پیش بینی می شود.
مدیر کل هواشناسی مازندران هوای روز شنبه هجدهم شهریور مصادف با عید غدیر استان را ابری و خنک همراه با بارش پراکنده، بتدریج کاهش ابر پیش بینی کرد.
رضوی با اشاره به اینکه هوای بعدازظهر امروزسه شنبه استان مازندران در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و رگبار پراکنده است، گفت: بیشینه دما در شهرهای ساحلی غرب استان تا 32 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 33 تا 35 درجه است.
رضوی خاطر نشان کرد: هوای فردا چهارشنبه مازندران نیز با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده است.
وی گفت: هوای روز پنجشنبه شانزدهم شهریور مازندران گرم و آفتابی همراه با افزایش دما و بویژه در ارتفاعات با وزش باد است.
پیش بینی می شود در تعطیلات روزهای اینده که در واقع اخرین تعطیلات تابستانی است مسافران زیادی برای استفاده از دریا ، ساحل و پارکهای جنگلی به مازندران سفر کنند .
بنابر امارها سالانه حدود 20 میلیون مسافر به استان مازندران سفر می کنند که بیش از 80 درصد انها برای استفاده از دریا عازم این منطقه می شوند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.