به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا یونسی روز دوشنبه در آئین اختتامیه ششمین جشنواره کشوری نوجوان سالم در ساری افزود : دولت تدبیر و امید در همه زمینه ها مانند طلاق ، اعتیاد ، کودکان کار و دیگر معضلات با برنامه و به دور از نگاه جناحی ورود یافت و موفقیت هم داشت .
وی گفت : در حوزه کاهش اعتیاد یکی از اقدامات خوبی که در دولت یازدهم صورت گرفت شیوع شناسی بود که در سال 1394 و 1395 اجرائی شد.
یونسی افزود : در مازندران 30 محله آلوده وجود داشت که خوشبختانه به طور کامل مشکلاتشان رفع شد و در حال حاضر هیچ محله آلوده در استان یافت نمی شود و محله عباس آباد نکاء با تغییر نام به ' شهرک مهرگان ' به عنوان پایلوت ملی در کشور انتخاب شده است.
** کاهش طلاق ، نمونه موفقیت
معاون استاندار مازندران گفت : در مورد طلاق هم کارهای خوبی در دولت یازدهم در مازندران صورت گرفت به گونه ای که به عنوان نمونه یکی از مهم ترین اقدامات تدوین سند جامع پیشگیری از طلاق بود.
وی افزود : طبق اسناد موجود درسال های 1381 تا 1391 نرخ رشد طلاق از یک و 2 دهم درصد به 2 و چهاردهم درصد در مازندران رسید و با اجرای این طرح نه تنها رشد طلاق متوقف شد ، بلکه کاهش نیز یافت .
معاون استاندار توضیح داد : به عنوان نمونه آمار طلاق در مازندران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافت و نرخ طلاق هم در این مدت با یک دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال پیش ، از 2.3 درصد به 2.2 درصد رسیده است.
** هزینه 70 میلیارد ریالی برای کاهش آسیب های اجتماعی
یونسی گفت که دولت یازدهم برای کاهش آسیب های اجتماعی در مازندران مبلغ 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.
وی افزود : نوجوانان امروز باید با خانواده ارتباط وسیع تر و محکم تری داشته باشند و نیازهای اجتماعی خود را درون خانواده بیابند .
معاون استاندار مازندران تاکید کرد : والدین و ساختارهای آموزشی مانند مدرسه باید با نوجوان و جوان با ملایمت و درک و همچنین سعه صدر برخورد کرده و از طرد کردن فرزندان پرهیز کنند .
یونسی با اشاره به پیشرفت فضای مجازی و شبکه اجتماعی و سهولت دسترسی نوجوانان به این فضا ها افزود : برخورداری از فناوری روز هم باید در نوجوانان نهادینه و از این ابزار بهره برداری مثبت شود .
وی تاکید کرد : امروز در مقابل نوجوانان و جوانان سدی به نام آسیب های اجتماعی قرار دارد و خانواده ها و نوجوانان باید به بهترین شکل قدرت ' نه ' گفتن به این آسیب ها را یاد بگیرند و یاد بدهند.
یونسی با اشاره به اینکه نگاه اعتقادی و معنوی و همچنین متوصل شدن به ارزش های دینی یکی از موثر ترین راه نجات از معضلات اجتماعی است ، افزود : نوجوانان و جوانان باید به اندیشه اعتقادی و اسلامی تکیه کنند و بدانند که ارزش انسان و انسانیت بالاترین هدیه خداوند است و باید آن را از خطرات حفظ کند .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.