این جشنواره در بخش دانش آموزی در زمینه فیلم ، عکس ، روزنامه دیواری ، چند رسانه ای و نقاشی و در بخش فرهنگیان نیز در زمینه طرح ها و برنامه های آموزشی و ترویجی برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش در پیامش به این جشنواره از کودکان و نوجوانان به عنوان ' سرمایه های گرانقدر ' کشور یاد و بر ضرورت توجه همه جانبه به آنان با هدف تربیت نسلی سالم و توانمند ، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر رشد و تربیت متوازن تمامی ساحت‌های وجودی تاکید کرد.
سیدمحمد بطحائی از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر به عنوان مهم‌ترین مخاطرات و چالش‌های هویت ، سلامت و رشد متوازن و همه‌جانبه‌ دانش آموزان یاد کرد و نوشت : مهم‌ترین گروه‌ هدف برای سرمایه‌گذاری و تمرکز در جهت آموزش و ترویج پیام‌های خود مراقبتی و توانمند ساختن کودکان و نوجوانان در برابر این آسیب‌ها ، مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که این وزارتخانه در چارچوب رسالت تربیتی خود با آگاهی از مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی ، برنامه‌های گسترده‌ای در سطح مدارس برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر طراحی و اجرا کرده است ، افزود : از جمله‌ این برنامه‌ها جشنواره‌ نوجوان سالم است که آغازی دوباره برای تجدید پیمان در جهت تلاش همه‌جانبه و جهادی برای گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود.
وی با تاکید بر این که ششمین دوره‌ جشنواره نوجوان سالم با هدف پیشگیری از رفتارهای پرخطر در سال تحصیلی 96-95 برگزار شد ، نوشت : این جشنواره دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است که با محورهایی متنوع از قبیل خلاقیت‌های دانش‌آموزی ، ابتکارات مدرسه‌ای و پروژه‌های کوچک همیاری دانش‌آموزی مورد استقبال قابل‌توجه دانش‌آموزان ، والدین و همکاران فرهنگی قرار گرفته است .
بطحائی در پایان این پیام با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره ، از دانش آموزان ، والدین و مجموعه شاغلان در آموزش و پرورش خواست تا همواره در جهت گسترش نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اهتمام داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این آئین گفت : یکهزار و 300 اثر از سوی دانش آموزان و فرهنگیان به جشنواره کشوری نوجوان سالم ارسال شد که پس از بررسی و ارزیابی هیات داوران ، 200 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده است .
سید علی قاسمی افزود : امروز در جریان برگزاری مراسم اختتامیه از صاحبان آثار برگزیده با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل می شود .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
7335 /1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.