مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:دستگاه های اجرایی باید توجه بیشتری به معضل اعتیاد و پیشگیری از آن داشته باشند اما متاستفانه بدلیل نبود ساختار مشخص این امر نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری صبح امروز جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری اعتیاد  در مکان سالن کنفرانس سازمان بهزیستی مازندران با حضور دکتر عارف وهابزاده ،مدیر کل  فرهنگی   و پیشگیری ستاد مبارزه   برگزار گردید.

 عارف وهابزاده با اشاره به این که نوع و میزان فعالیت های کمیته های پیشگیری در سراسر کشور مورد ارزیابی و رصد قرار میگیرد گفت: کمیته فرهنگی و پیشگیری اعتیاد در استان مازندران یکی از فعال ترین کمیته ها در سطح کشور است که فعالیت های خوب و قابل تحسینی انجام داده اند.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه با توجه به اینکه سال 96 سال شروع برنامه ششم توسعه است افزود: ما باید با توجه به قوانین برنامه ششم توسعه که برایمان وضع و حکم گردیده تا  پایان برنامه ششم حدود 25 درصد شیوع اعتیاد در کشور را کاهش دهیم و به همین دلیل مشکل اساسی ما به حداقل رساندن نرخ پوشش برنامه هایمان است.

وی در ادامه در خصوص اعتبارات و بودجه ستاد مواد مخدر گفت: ستاد مواد مخدر در سال میزان اعتبارش کمک به اجرای پیشگیری دستگاه ها می باشد و وظایف دستگاه ها تامین 80 درصد بودجه و وظیفه ستاد مواد مخدر 20 درصد اجرای برنامه های کمیته پیشگیری است.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خصوص اولویت بندی و تقسیم بودجه ستاد پیشگیری گفت: اولویت تقسیم اعتبارات با توجه به سطح پوشش وسیع با آموزش و پرورش است و بعد از آن سازمان بهزیستی  با جامعه هدف اجتماع محوری که در محلات دارد و بعد از آن دانشگاه ها با آن جمعیت عظیمش که  اولویت بعدی ستاد پیشگیری میباشد.

عارف وهابزاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بر اینکه آسیب اول اجتماع ما اعتیاد است افزود: دستگاه های اجرایی باید توجه بیشتری به معضل اعتیاد و پیشگیری از آن داشته باشند اما متاستفانه بدلیل نبود ساختار مشخص این امر نادیده گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به این که 180 کشور دنیا درگیر معضل اعتیاد هستند افزود: تمامی کشور های توسعه یافته درگیر با معضل اعتیاد دارای برنامه های مدونی برای پیشگیری و رهایی از این معضل هستند.در کشور  ایران هم برنامه هایی که در مقابله با پیشگیری اعتیاد توسط صاحب نظران و کارشناسان پیشنهاد و ارائه شده است که در منطقه سرآمد است.

 در ادامه مدیر کل سازمان بهزیستی استان مازندران گفت: حضور دکتر وهابزاده در این جلسه برای این کمیته موجب مباهات است و امیدوارم بتوانیم رهنمودها و تجربیات ایشان را چراغ راه خود در راه هدفمان قرار دهیم.

سعید آرام افزود: با کمک اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری اعتیاد و همچنین کارشناسان و صاحب نظران، اتاق فکری تشکیل و نوع و روش های آموزش مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آن و اولویت های کاری مورد بحث بررسی قرار گرفت و بعد از تصویب اعضای کمیته عملیاتی گردید.

سعید آرام در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین  کارها و فعالیت های  این کمیته تهیه و تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد بود گفت: با بررسی و ارزیابی های  صورت گرفته سندی فرهنگی با 9 راهبرد تدوین گردید که در این سند فعالیت و وظیفه  هر دستگاه و برنامه ها و راه های اجرایی کردن آنها مشخص گردید که این روش موجب افزایش بهره وری در کار و اهداف کمیته پیشگیری شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.