به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، ربیع فلاح روز پنجشنبه در جشنواره شهید رجایی و مراسم تقدیر از دستگاههای برتر استان ، بر ضرورت افزایش اشتغال و بهره وری تاکید کرد و افزود : رشد 8 درصدی به این راحتی به دست نمی آید و باید کار و تلاش جهادی کرد و موانع اشتغال را برطرف نمود.
وی ادامه داد : همه دستگاهها باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و در دستگاهها اجرایی باید از افراد با انگیزه و دلسوز مردم استفاده کرد .
استاندار مازندران یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و این شهیدان را اسوه و الگوی خدمت و تلاش برای حل مشکلات مردم خواند و گفت : شهیدان رجایی و باهنر به دنبال اجرای عدالت و حل مشکل مردم بودند و ما هم این مسیر را باید ادامه دهیم .
فلاح شرط همراهی و تداوم فعالیت مدیران را در مسئولیت ها ، تلاش برای تحقق سیاست های دولت دانست و ادامه داد : بهره گیری از سرمایه های انسانی ، بهره گیری از جوانان و بانوان در مناصب اداری ، صیانت از حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع ، شایسته سالاری و واگذاری کارها به مردم ، ارزیابی عملکرد و اجرای سیاستهای دولت باید محور همه فعالیتها و اقدامات در دولت یازدهم و چهار سال آینده در استان باشد .
مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که ' راه شهیدان رجایی و باهنر را با کار و خدمت جهادی می توان ادامه داد ' ، گفت :
وقت کارهای بیهوده و حاشیه پردازی ها را نداریم و وقت و منابع مردم نباید صرف کارهای بیهوده شود .
استاندار مازندران همچنین از کشیده شدن اختلاف دستگاهها به دستگاه قضایی به شدت گلایه کرد و گفت : باید مدیران اختلاف بین دستگاهها را خودشان حل کنند و هرگز نمی پذیریم که این اختلاف به دستگاههای دیگر کشیده شود و باید بر اساس صرفه و صلاح تصمیم بگیرند و عمل کنند .
** تاکید بر آسان سازی روند سرمایه گذاری بخش خصوصی
فلاح همچنین با بیان اینکه ضرورت دارد تا پایان دولت دوازدهم زیرساخت های مازندران کامل شود اظهار داشت : در 6 ماهه اول امسال چهار هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است .
وی از وضعیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان گلایه کرد و گفت : با این سیستم اداری و با این تصدی گری امکان توسعه سرمایه گذاری نیست باید مجوزها سریع تر به سرمایه گذاران داده شود.
استاندار مازندران ایجاد 40 هزار شغل سالانه در استان در راستای برنامه ششم دولت را یادآور شد و از دستگاههای اجرایی استان خواست تا با روان سازی فعالیت ها و گسترش مشارکت مردم برای تحقق سیاستهای دولت تلاش بیشتری نمایند .
** هشدار نسبت به دوقطبی سازی شوراها
مقام عالی دولت در مازندران با طرح این نکته که در تعدادی از شهرها شوراها به سوی دو قطبی شدن پیش می روند ، گفت : با قطبی سازی در شوراها برخورد می شود .
وی افزود : شهرداران منتخب باید مورد تایید فرمانداران باشند تا با تعامل و همکاری زمینه توسعه شهر فراهم گردد و برای انتخاب شهرداران شایسته سالاری ملاک و مبنا قرار گیرد .
استاندار مازندران همچنین با تبریک به مدیران دستگاههایی که در جشنواره شهید رجایی انتخاب شدند خواستار حضور جدی تر و موثر دستگاههای اجرایی در فرایند ارزیابی عملکرد و جشنواره شهید رجایی شد.
در پایان این مراسم به 15 مدیر برتر دستگاههای اجرایی و 15 تیم کاری برتر این دستگاهها لوح تقدیر و تندیس اهداء شد .
در این جشنواره رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران هم شیوه ارزیابی و شاخص های عمومی و اختصاصی انتخاب دستگاههای اجرایی در جشنواره شهید رجایی مازندران را تشریح کرد.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.