موسی قاسم پیشه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این طرح ها را تولید برق از گاز ، تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و تاسیس فروشگاه چند منظوره برشمرد و افزود : میزان اشتغال زایی مستقیم این پنج طرح بیش از 250 نفر خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه بسیاری از موانع و تحریم های ناشی از برنامه هسته ای کشور ، پس از برجام بر طرف شده است ،گفت : اما سیستم بانکی کشور توان پاسخگویی به نیازهای روز پولی و بانکی سرمایه گذاران و ارتباط نظام بانکی داخلی با سیستم های مالی بین المللی را ندارد و این منجر به سردرگمی و وقفه در فعالیت سرمایه گذاران خارجی و دلسردی آنها گردیده است .
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران علت این امر را وقفه ای دانست که در سال های تحریم ، بین نظام بانکی داخلی با بین المللی اتفاق افتاد و منجر به عقب ماندگی سیستم بانکی و اداری داخلی گردید .
قاسم پیشه لغو تحریم ها را نیز در این مساله راهگشا ندانست و افزود : سیستم پولی و بانکی کشور توان برقراری ارتباط با سیستم های بانکی بین المللی را به لحاظ رعایت استانداردهای مالی و برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری تا حدودی از دست داده است و به همین خاطر بسیاری از افراد بدون آگاهی از این مسائل همه مشکلات را در برجام می بینند.
وی اظهار داشت : نباید انتظار داشت با برداشت تحریم ها تمام مشکلات سرمایه گذاری کشور برطرف شود و برجام یک تنه تمام کاستی های موجود را برطرف کند زیرا مشکلات کشور مستقیما با تحریم در ارتباط نیست بلکه برخی از این مشکلات سیستمی و درونی است.
نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گزاری استان مازندران گفت: با رفع تحریم ها و نجات کشور از بحران مالی و اقتصادی ، تازه به خانه اول و یا همان نظام بانکی ، مالی و اداری معیوب کشور بازگشته ایم .
قاسم پیشه همچنین کاغذ بازی ، نبود نگاه هماهنگ ، فقدان آمایش سرزمین و لکه یابی سرمایه گذاری ،نا هماهنگی مدیران در همکاری با بخش اقتصادی و به خصوص حوزه سرمایه گذاری خارجی را از دغدغه ها و مشکلات اداری بخش سرمایه گذاری بیان کرد .
قاسم پیشه همچنین افزود : در سال 96 برنامه جلب مبلغ 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور مصوب گردیده که سهم مازندران مبلغ 670 میلیون دلار تعیین شده است .
وی گفت : در سال 1396 چندین طرح سرمایه گذاری در مازندران در حال پیگیری است که سرمایه گذاری در بخش پالایشگاه نفت بهشهر با سرمایه گذاران چینی ها ، طرح تولید برق با شرکت کره ای و سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی خودرو توسط شرکت کره ای و همچنین سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از این موارد است .
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران همچنین افزود : سال 95 بیش از 50 فرصت سرمایه گذاری در مازندران به روز شده که قابل ارائه به سرمایه گذاران خارجی است و البته این تعداد طرح با توجه به ظرفیت های استانی ناکافی بوده و انتظار داریم فرصت های سرمایه گذاری به تعداد نسبتا زیادتری با همکاری دستگاههای اجرایی و سرمایه گذاران استان داشته باشیم.
**درآمد پنج هزار میلیارد ریالی استان مازندران در 5 ماه نخست سال 96
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همچنین بیان داشت : درآمد عمومی استان مازندران از ابتدای سال 96 تا پایان مرداد ماه پنج هزار و 148 میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال 1395 معادل سه و نیم درصد افزایش داشته و این رغم بدون احتساب درآمد از حاصل از مالیات ارزش افزوده و جرائم مرداد ماه می باشد که سهم استان از منابع ملی آن تاکنون واریز نشده است .
قاسم پیشه گفت : درآمد عمومی مصوب سال 96 استان مازندران که باید اخذ شود 15 هزار و 658 میلیارد ریال است که از این میزان 13 هزار و 366 میلیارد ریال درآمد مالیاتی و باقی سایر درآمد ها است .
وی همچنین بیان داشت : درآمد مصوب استان مازندران در دوره چهار ساله دولت یازدهم حدود 42 هزار میلیارد ریال بود که 93 درصد آن تحقق یافت .
خبرنگار : رضا غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.