به گزارش خبرنگار ایرنا ، برای اجرای این طرح ها 423 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شد.
معاون رئیس جمهوری در مراسم افتتاح این طرح ها در روستای ' ملاکلای ' بخش مرکزی شهرستان سیمرغ گفت : یکی از مهم ترین مشکلات استان مازندران ، علمی نبودن بخش کشاورزی است.
سورنا ستاری با بیان اینکه بخش اعظم منابع درآمدی این استان از بحش کشاورزی است ، افزود : اگر بخواهیم شاهد توسعه بخش کشاورزی باشیم باید علم و دانش را به بخش کشاورزی اضافه کنیم.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کشاورزان جهت آشنایی با علم و فناوری روز دنیا ، گفت : با اضافه کردن دانش در کنار تجربه می توانیم شاهد افزایش تولید و کیفیت در محصولات باشیم.
ستاری همچنین بر ضرورت حذف دلالان از بخش کشاورزی تتکید کرد و افزود : باید شرایط به گونه ای شود تا کشاورزان بی واسطه محصولات خود را به فروش برسانند.
** اجرای بیش از هفت هزار طرح در مازندران
استاندار مازندران هم در این مراسم گفت که در دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از هفت هزار طرح به ارزش 80 هزار میلیارد ریال در این استان بهره برداری شده است .
ربیع فلاح افزود : در هفته دولت امسال بیش از 800 طرح با اعتباری نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه بیش از 420 میلیارد ریال در بخش کشاورزی استان مازندران سرمایه گذاری شده است ، گفت : در مازندران به عنوان قطب کشاورزی باید توجه ویژه ای به زیرساخت های بخش کشاورزی شود و از همه ظرفیت ها بهره برد.
وی با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی موجب افزایش تولید می‌شود ، به فراهم کردن زیرساخت مناسب کشاورزی تاکید کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید بیش از 15 درصد افزایش تولید داشتیم.
استاندار مازندران یکی از مشکلات استان را بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت : به دلیل وجود دانشگاهها و نزدیکی شهر و روستا این موضوع نسبت به نقاط دیگر کشور محسوس تر است و برای اینکه بتوانیم از بحث آموزش عالی بهره مند شویم باید اولویت اول ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان باشد.
** ایجاد 370 شغل با بهره برداری از طرح های کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این مراسم گفت که با بهره برداری از 63 طرح کشاورزی در زمینه خدماتی ، تولیدی و صنایع تبدیلی ، 12 هزار خانوار ساکن در 129 روستا از مزیت های آنها برخوردار می شوند.
دلاور حیدرپور افزود : با بهره برداری از این طرح ها برای 370 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .
وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از طرح تسطیح و نوسازی اراضی در یکهزار و 400 هکتار از اراضی استان در هفته دولت ، گفت : 260 هکتار اراضی کشاورزی سیمرغ با اعتبار 15 میلیارد ریال تجهیزات و 12 میلیارد ریال هزینه لاینینگ به طول 15 کیلومتر بخشی از این طرح بوده است .
حیدرپور با اعلام این که تسطیح اراضی با کمک بلاعوض 85 درصدی دولت انجام شده است ، آمادگی جهاد کشاورزی را برای تجهیز و نوسازی پنج تا هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت سالانه اعلام کرد.
** تخصیص 12 میلیارد ریال به بخش کشاورزی سیمرغ
فرماندار سیمرغ هم در این آیین گفت : خدمات ارزنده ای توسط دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان سیمرغ اراه شه است که از جمله آن تخصیص اعتبار بالغ بر 12 میلیارد به بخش کشاورزی بوده است .
مجتبی حبیب نژاد افزود : برای سال آینده تسطیح و تجهیز و نوسازی یکهزار هکتار از اراضی شالیزاری سیمرغ را هدف گذاری کردیم.
وی گفت : طرحی که امروز به بهره برداری رسید ، زمین هایی را قابل کشت کرد که پیش از این به دلیل آب ماندگی و باتلاقی بودن قابلیت کشت نداشت .
خبرنگار : مهدی باقری جامخانه ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
9778/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.