به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران- دلاور حیدرپور در نشست خبری با اصحاب با اشاره به افتتاح ۶۳ پروژه با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت اظهار داشت: این طرح ها برای ۳۶۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه طرح های هفته دولت در ۱۲۹ روستا اجرا شده است گفت: ۲۹ هزار خانوار از مزایای پروژه های جهاد کشاورزی در استان بهره مند می شوند و افزود: پروژه های جهاد کشاورزی شامل پروژه های خدماتی، تبدیلی و تولیدی است و از مجموع پروژه ۵۳ طرح خدماتی و بقیه تولیدی است.

حیدرپور کارنامه جهاد کشاورزی را در یکسال گذشته مطلوب دانست و گفت: در سال قبل بیش از سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان نوسازی و تجهیز شد و بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید و مکانیزاسیون به متقاضیان ارائه شده است.

وی شمار طرح های بسته رونق تولید که موفق به دریافت تسهیلات شدند را ۸۰۰ طرح اعلام کرد و گفت: دو هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید به این واحدها ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رشد ضریب مکانیزاسیون را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای استان در سال زراعی جاری با ماشین آلات برداشت شده است.

وی گفت: در چهار سال گذشته بیش از شش هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات در بخش کشاورزی توزیع شده است و نتیجه آن برداشت مکانیزه بیش از ۹۰ درصد اراضی شالیزاری استان بوده است.

حیدرپور، سطح کشت مجدد برنج در استان را تاکنون ۳۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ارائه تسهیلات بخش کشاورزی برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی به روز انجام می شود.

وی کاهش بهره تسهیلات را در بخش کشاورزی لازم و ضروری برشمرد و گفت: یکی از مشکلات تولید محصولات کشاورزی، افزایش سود تسهیلات به شمار می رود و امیدواریم کشاورزان با تولیدات مناسب در بازارهای جهانی حضور موثری داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، تغییر کاربری اراضی کنترل شده و از شدت آن کاسته شده است اما انتظار داریم تا در آینده با همکاری بیشتر تغییر غیرمجاز کاربری اراضی را به صفر برسانیم.

وی درباره طرح تجهیز و نوسازی اراضی با بیان اینکه تاکنون سه هزار هکتار از اراضی استان نوسازی شده است اظهار امیدواری کرد تا تا با تامین اعتبار این میزان به بیش از پنج هزار هکتار افزایش یابد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 728554
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.