به گزارش ایرنا، محمد علی جوادی شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی کشاورزی مازندران در فرح آباد ساری سخن می گفت، افزود: حفاظت از منابع طبیعی و آب و خاک مازندران ، گیلان و گلستان در دولت دوازدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با حفظ زمین های کشاورزی امنیت غذایی را بالا ببرد و زنجیره امنیت غذایی را از مزرعه تا سفره عملیاتی کند.
وی با اشاره به اینکه امروز در تولید گندم به خودکفایی و حتی صادرات این محصول استراتژیک رسیدیم ،گفت :افزایش تولید شکر ،برنج ، دانه های روغنی و صادرات گوشت، مرغ و محصولات شیلات از برنامه های جدی وزارت جهاد کشاورزی است.
وی اظهار داشت: توجه به صنایع تبدیلی ، بسته بندی محصولات کشاورزی و صادرات آن به صورت جدی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم قرار دارد.
جوادی به عملیاتی شدن طرح پهنه بندی زمین های کشاورزی کشور با ارائه خدمات تخصصی نیروهای مستقر در مراکز خدمات کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: اجرای درست ،قانونی و مجاز تغییر کاربری زمین های کشاورزی کشور همواره مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است و باید فرهنگ حفاظت زمین های کشاورزی در بین مردم و مسئولان تقویت شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با ذکر این نکته که باید جذب سرمایه گذاران بخش کشاورزی را جدی بگیریم، گفت: طرح های کشاورزی کشور توجیه اقتصادی خوبی دارد و باید این مقوله برای سرمایه گذران تبیین شود.
وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی ظرفیت خوبی برای اجرایی شدن طرح های زیر ساختی بخش کشاورزی کشور است.
وی با اشاره به اینکه امروز با تلاش مجددانه تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید تحریم های ناجوانمردانه شکسته شد و جایگاه بین المللی ایران بهبود و گسترش یافته است ، گفت: تورم افسار گریخته کشور نیز با تدبیر دولت یازدهم کنترل و آرامش و ثبات اقتصادی حاکم شده است.
وی در عین حال ادامه داد: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما نباید تاریخ وضعیت اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی را تا قبل از سال 92 فراموش کنیم.
وی اظهار داشت: ریل گذاری چگونگی رونق تولیدات ،ساماندهی عرضه و بازار فروش ، کنترل واردات و بهره وری محصولات کشاورزی در دولت یازدهم انجام شده است و از امروز به مرور زمان شاهد به ثمر رسیدن این فعالیت های کارشناسی هستیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با عملکرد خود در دولت دوازدهم رضایت همه مردم را جلب خواهیم کرد و در پایان چهار سال نمایندگان مجلس اعتماد خودشان به آقای حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی ،خواهند دید.
جوادی از افزایش اختیارات روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان های کشور خبر داد و گفت: تقویت سازمان های خصوصی بخش های کشاورزی و واگذاری تصدی گری های دولتی وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی از دیگر برنامه های مهم این وزتارتخانه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین سند تربیت مدیران آینده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصویب کرده است ، در این وزارتخانه در حال اجرایی شدن است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.