به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز دوشنبه در آئین افتتاح فاز نخست مجتمع گردشگری و تفریحی سلیمان تنگه شهرستان ساری افزود : این میزان سرمایه گذاری ، علاوه بر اشتغالزایی ، توسعه اقتصادی و تغییر محور و مسیر این توسعه از بخش کشاورزی استان به گردشگری را به دنبال دارد .‌
وی اظهار داشت : استان مازندران با برخورداری از 120 رشته رودخانه به طول بیش از پنج هزار کیلومتر با مناطق حاشیه ای زیبا و بیش از دو سوم جنگل های هیرکانی به عنوان سرمایه بی نظیر در دنیا ، استعدادهای زیادی در بخش گردشگری دارد .
فلاح بر شناسایی این استعدادها و رفع بوروکراسی اداری در مسیر سرمایه گذاران بخش گردشگری تاکید کرد و افزود : عرصه های طبیعی باید مدیریت گردشگری شوند و از تمام ظرفیت ها و ایده ها همچون ایجاد حوضچه های ماهی برای گردشگر و یا غذای بومی و محلی در جذب گردشگر کمک گرفت .
وی بر اجرای طرح ایجاد مجتمع های گردشگری از رودخانه تا دریا و مطالعه دقیق تر از کل مناطق مستعد تاکید کرد .
فاز نخست مجتمع گردشگری و تفریحی سلیمان تنگه همزمان با پنجمین روز هفته دولت بهره برداری شد.
این طرح زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی مازندران با سرمایه گذاری بخش خصوصی شامل بازسازی و تجهیز 100 واحد اقامتی ، ایجاد فضای سبز کامل مجموعه به وسعت 50 هزارمترمربع ، احداث 100 آلاچیق حاشیه رودخانه ، سفره خانه سنتی، محوطه سازی و احداث آبنما و درمانگاه در مدت سه ماه اجراشده است.
اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح 60 میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی بوده است.
این طرح زمینه اشتغالزایی مستقیم و دائمی را برای 55 نفر فراهم کرد و به صورت غیرمستقیم هم روزانه 150 تن از روستائیان محلی در این طرح در مدت سه ماه مشغول کار بودند.
با بهره برداری از این طرح ، در مجموع 250 تخت اقامتی به تخت های مازندران افزوده است.
اجرای فاز دوم این مجموعه شامل سورتمه، تله کابین و وی آی پی در کنار تاج سد ، تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.