دادستان عمومی انقلاب مرکز مازندران از برخورد جدی دستگاه قضایی با کشف حجاب در خودروها خبر داد.

اسدالله جعفری در جلسه شورای اداری امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ضرورت دارد تا ترویج این فرهنگ در جامعه منسجم تر اجرا شود.

وی افزود:با توجه به اینکه اقدامات منسجم و قابل توجه ای در این زمینه در استان شکل گرفته است اما به نظر می رسد خروجی لازم و آثار محسوس آن به خوبی پیدا نیست.

دادستان مرکز مازندران به تسری فریضه امر به معروف  به شهرک های ساحلی و شهرک های محدوده استان امری ضروری دانست و گفت: متاسفانه توجه چندانی به این حوزه در مقابل ناهنجاریهای اجتماعی این شهرک ها نمی شود.

وی به لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دراین شهرکها تاکید کرد و افزود:چنانچه به این امر توجه نشود ممکن است این مراکز به کانون ناهنجاریها تبدیل شود .

جعفری گفت:متاسفانه گزارشات خوبی از این مراکز نداریم بنابراین ضرورت دارد دستگاههای زیربط در این زمینه به خوبی ورود پیدا کنند.

وی به اهمیت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت با صدور دستورالعمل در جهت حفظ پوشش در دانشگاهها و عدم استفاده از گوشی همراه در کلاس درس تاکید کنند.

جعفری بر جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی تاکید کرد:هر گونه کشف حجاب در خودروها توقیف  وبه دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی افزود:علرغم اینکه وسایل نقلیه عمومی را جزء حریم خصوصی قلمداد می کنند اما من بر این امر اعتقادی ندارم با هر گونه کشف حجاب برخورد قانونی می شود.

جعفری گفت: همچنین با کشف حجاب در سواحل ،جت اسکی و قایق موتوری نیز برخورد قانونی می شود .

دادستان مرکز استان نظارت بر فروشگاهای تولید پوشاک و عرضه پوشاک هایی که با شئون اسلامی مغایرت دارد را الزامی دانست و گفت: عرضه پوشاک های نامناسب یکی از چالش های مهم در جامعه اسلامی تلقی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.