به گزارش خبرنگار ایرنا ، در مجموع برای این 2 طرح مبلغ 78 میلیارد و 666 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.
این طرح ها شامل لوله گذاری شبکه توزیع ، احداث مخزن هوایی و زمینی ، احداث اتاقک کلرزنی ، محوطه سازی و نصب ژنراتور در روستاهای حبیب آباد ، زوار ، رودپشت و مکرود به مبلغ 33 میلیارد و 743 میلیون ریال و لوله گذاری ، بهسازی چشمه ها ، جابجایی انشعاب خانگی ، احداث اتاقک کلرزنی و محوطه سازی در مجتمع فلکده به مبلغ 44 میلیارد و 923 میلیون ریال می باشد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی تنکابن در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای حبیب آباد ، زوار و رودپشت این شهرستان گفت : در این روستاها لوله گذاری به طول 30 هزار و 592 متر ، احداث مخزن هوایی فلزی یکصد متر مکعبی و بتونی زمینی 500 متر مکعبی صورت گرفته است.
وحید نحوی افزود : لوله گذاری شبکه توزیع مجتمع فلکده با 21 روستا و 4 هزار مشترک به طول 22 هزار و 359 متر و جابجایی انشعابات مشترکین خانکی به تعداد 567 عدد بخشی از اقدامات در این زمینه می باشد.
وی در ادامه به مشکلات آب روستایی شهرستان تنکابن اشاره کرد و اظهار داشت : در مجتمع فلکده 2 برابر میزان خانوار آب موجود است اما به دلیل انشعابات غیرمجاز با کمبود آب مواجه هستیم.
به گفته مدیر امور آبفار تنکابن ، تاکنون 300 انشعاب غیر مجاز در این مجتمع کشف شده و بررسی ها همچنان ادامه دارد.
وی یادآور شد : متاسفانه کارگاه های بلوک زنی ، پرورش دهندگان گل و گیاه و باغداران بیشترین میزان مصرف آب روستایی را به خود اختصاص داده اند و همین مسئله باعث قطع یا کمبود آب برای مصارف خانگی شده است.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه تنکابن نیز در این آیین گفت : امسال در هفته دولت 39 پروژه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 604 میلیون و 300 هزار تومان در شهرستان به بهره برداری می رسد.
خسرو کشاورزی افزود : از این تعداد 19 پروژه در بخش مرکزی و 10 پروژه نیز در بخش نشتا می باشد.
وی تعداد پروژه های کلنگ زنی این شهرستان در هفته دولت را پنج پروژه اعلام کرد و اظهار داشت : برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.