به گزارش خبرانلاین منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه بابل با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: با توجه به عمق مشکلات اقتصادی در کشور و مازندران از سال ۹۲ اقتصاد را در راس برنامه‌های استان قرار داده شد.

وی افزود: بحث‌های فرهنگی و اجتماعی هر چند بسیار مهم و در اولویت هستند اما امروز با توجه به شرایط موجود اشتغال جوانان، رفع بیکاری و رونق اقتصادی بسیار مهم است.
این مقام مسئول ادامه داد: به ۱۰۱۰۸ واحد تولیدی در سطح استان طی چهار سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرار داده شد و ۹۰۹ واحد تولیدی راه‌اندازی شد که هزینه آن بیش از ۲۳۹۰ میلیارد تومان بوده است.
استاندار مازندران تصریح کرد: برای پنج طرح اساسی برای استان هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که با توجه به اینکه محوریت اقتصاد مازندران اقتصاد کشاورزی است برنامه‌ریزی شده است.
فلاح افزود: در سرمای زودرس سال گذشته اکثر باغداران دچار ضرر شدند، با توجه به سیاست‌های دولت بر اساس قانون و تصویب مجلس شورای اسلامی باغداران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و دولت حمایت غیر از این نمی‌تواند داشته باشد در این راستا ترغیب به بیمه کشاورزی سیاست دولت است.
وی تاکید کرد: در چهار سال گذشته شرایط عمومی تولید و بازار بهترین بازار را برای برنج شاهد بودیم، خرید تضمینی برنج در سال ۹۳ برای حمایت از تولید برنج در استان بود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به وضعیت اشتغال در این استان گفت: در چهار سال گذشته ۱۵۰ هزار شغل در مازندران ایجاد شد و نرخ بیکاری مازندران بر اساس مرکز آمار کشور در بهار امسال تک رقمی شد.
وی افزود: مازندران به‌رغم مشکلات اقتصادی و تعداد زیاد بیکاران دارای جهت‌گیری‌های مثبت در زمینه اشتغال است که صادرات از سیاست‌های دولت در این استان به شمار می‌رود.
فلاح یادآور شد: ابیش از یک میلیارد دلار محصولات کشاورزی و صنعتی مازندران در چهار سال گذشته از مازندران صادر شد که این مساله بسیار مهم است.
این مقام مسئول با اشاره به مشکلات متعدد در استفاده از گاز ادامه داد: یکی از اقدامات دولت رفع مشکل کمبود گاز مازندران و اتصال مستقیم به شبکه سراسری گاز است و تا پایان سال ۹۶ همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار کرد: طرح تحول سلامت موجب رفع مشکلات زیادی از بیماران شد، در سه سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت از سوی دولت در مازندران هزینه شده است و این هزینه‌ها موجب کاهش ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان از جیب مردم شد.
استاندار مازندران تاکید کرد: رفع مشکلات جاده‌های مواصلاتی و آب آشامیدنی در سطح استان از رویکردهای دولت بود و بابل از شهرهای دارای مشکل کم آبی بود که با تدابیر انجام شده، امروز سی درصد بابل از آب سد البرز تامین می شود و تا پایان امسال این مقدار به ۸۵ درصد می‌رسد.
وی تصریح کرد: سعی کردیم با تعامل و همبستگی در مسیری پیش رویم که از همه سلایق استان استفاده کنیم و نباید یک جریان در استان حاکم باشد.
فلاح در پایان گفت: شهری فعال و موفق خواهد بود که در داخل خودشان اتحاد و همبستگی داشته باشد، بابل کلان‌شهر و به عنوان بزرگترین شهر مازندران است که مسئولانش باید تلاش برای جذب اعتبارات و مسائل اقتصادی کنند و صف‌آرایی در مقابل یکدیگر و اختلاف‌ها موجب پس رفت و عقب افتادگی می‌شود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 724598
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.