سید سعید آرام روز پنجشنبه در حاشیه افتاح یک واحد مسکن مددجوئی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که 135 خانواده دو معلول استان ساکن مناطق شهری هستند و 127 خانوار هم در روستاها سکونت دارند.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : برای ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلو و بیشتر در مناطق شهری تا سقف 30 میلیون تومان و در روستاها تا 18 میلیون تومان کمک بلاعوض تخصیص داده می شود .
وی گفت: استان مازندران دارای بیش از 50 هزار معلول است که تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد، بیش از 18 هزارنفر، مستمری دریافت می کنند و بقیه افراد از خدمات مختلف بهره مند می شوند.
او ادامه داد : در حال حاضر بیش از 18 هزار مددجو و همچنین بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار به صورت ماهانه از بهزیستی مستمری دریافت می کنند .
** سه برابر شدن مستمری مددجویان در دولت یازدهم
آرام همچنین گفت که در دولت یازدهم مستمری افراد زیر پوشش بهزیستی سه برابر شده و مستمری یک خانوار پنج نفره تحت پوشش اکنون ماهانه به هفت میلیون ریال رسیده است .
وی به روز شدن تحویل وسایل کمک توان بخشی معلولان را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد و افزود : در دولت تدبیر و امید، تحویل و اختصاص وسایل کمک توان بخشی در همان روزی که درخواست می شود ، به مددجویان تحویل خواهد شد.
وی دسترسی آسان به وسایل توانبخشی را اصلی ترین مولفه توانمندسازی معلولان دانست و ادامه داد : اگر وسایلی مانند ویلچر و سمعک بموقع تامین و تحویل نشود فرد دچار مشکل می شود و خوشبختانه در دولت یازدهم دیگر ما برای تحویل این وسایل به معلولان نوبت بندی نداریم .
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.