رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:امیدواریم شرایط برای کشت فراسرزمینی در ولگاگراد فراهم شود تا نیازها را تامین کنیم.

به گزارش ایلنا از ساری،رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از زمینه های همکاری را کشت در کشورهای دیگر اعلام کرد و گفت: امیدواریم شرایط برای کشت فراسرزمینی در ولگاگراد فراهم شود تا نیازها را تامین کنیم.

دلاور حیدرپور در نشست کاری ارگان های دولتی ولگاگراد با مازندران با بیان اینکه مازندران در تولید ۱۰ محصول رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده میزان تولید محصولات را هفت میلیون تن اعلام کرد.

حیدرپور با بیان اینکه مازندران استان کشاورزی است که با ۴۷۹ هزار هکتار زمین حدود هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند افزود: در زمینه ۱۰ محصول در کشور ایران رتبه اول را داریم و مازندران ۴۲ درصد برنج کشور را تامین می کند و ۸۵ درصد کیوی، ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می شود و رتبه اول تولید گل و گیاهان زینتی در دو کشور داریم و بخشی از توانمندی مازندران در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در مازندران محصولاتی داریم که مازاد نیاز استان و جمهوری اسلامی ایران است و همچنین به محصولاتی برای واردات نیاز داریم.حیدرپور ادامه داد: محصولات مازاد مانند گل و گیاهان زینتی، مرکبات و می توانیم برای صادرات به روسیه و ولگاگراد برنامه ریزی کنیم و در زمینه تکنیک کشت برنج می توانیم تبادل داشته باشیم و توانیم کشست برنج را ولگا گراد شروع کنیم.

وی افزود: برای اجرایی شدن مناسبات و تبادلات کمیته مشترک بین اتاق بازرگانی مازندران و ولگاگراد تشکیل شود.

حیدرپور یاداور شد: در زمینه تحقیقات کاربردی محصولات زراعی و دامی می توانیم تبادل تجریات داشته باشیم و ماشین آلات کشاورزی نیز یکی از زمینه های همکاری و توسعه مناسبات با ولگاگراد خواهد بود.

وی افزود: در عوض نیازهایی داریم که می توانیم از ولگاگراد و روسیه تامین کنیم، کنجاله، کلزا، دانه های روغنی و آفتابگردان، ذرت و چوب از جمله آن است و می توانیم با تهاتر محصولات نیازهای همدیگر را تامین کنیم.

نشست ملاقات کاری ارگان های دولتی ولگاگراد با مازندران در چارچوب نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران به مرکز مازندران برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.