معاون سیاسی و امنیتی مازندران گفت:ضرورت دارد تا بانک اطلاعاتی در جهت شناسایی زنان سرپرست خانوار در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری, علیرضا یونسی در سومین جلسه کارگروه  بانوان استان که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت کنوانسیون حقوق کودکان اظهار داشت: در این کنوانسیون بسیاری از برنامه های مربوط به رشد،آموزش،بهداشت و حمایت کودک باید در برنامه ریزی های کلان در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شخصیت کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جا دارد که برای تامین رشد و سلامت کودکان از همان آغاز کودکی چاره اندیشی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: لازم است تا در جهت حمایت از کودکان به تناسب شرایط سنی آنها برنامه های مناسبی در قالب نمایش ،فیلم و ... ارائه کنیم.

وی افزود: با رعایت حقوق اساسی کودکان، شرایط و امکانات مناسب برای رشد بهتر و سالم  تر آنان فراهم شود.

یونسی به تعامل و هم افزایی دستگاه های مربوط به این امر تاکید کرد و گفت: بستر فعالیت در جهت حمایت از کودکان بصورت مدون در تمامی شهرستان ها اجرا شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و به ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی درجهت شناسایی این زنان استان تاکید کرد.

یونسی توجه به آسیب های اجتماعی جامعه را از اهداف مهم دولت تدبیر و امید اعلام کرد  و ادامه داد: در دولت یازدهم ،5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به استان مازندران اختصاص یافت.

وی اجتماع محوری را شاکله مهم در جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه زنان دانست و گفت: ما نیز چون دیگر استان های دیگر در شرایط آسیب های اجتماعی قرار داریم که لازم است هوشیاری فرهنگی و احساس مسئولیت در جامعه نهادینه شود.

یونسی نقش ائمه جمعه و ستاد های نماز جمعه را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و افزود:در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز باید نیازهای آنان به خوبی دیده شود تا گامی اساسی در این مورد برداشته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت:در یازده استان کشور از جمله مازندران طلاق روندی شتابنده داشت که این شتاب از سال 70 تا 94 ادامه داشت که با تمرکز دولت تدبیر و امید و تعیین اعتبار ویژه برای مقابله با این آسیب شتاب طلاق در سال 95 کاهش یافت.

وی با اعلام این مطلب افزود: در چهارماهه سال 96 برای نخستین بار جلوی رشد طلاق گرفته شد و امیدواریم روند کاهش طلاق استمرار داشته باشد.

یونسی گفت:تمامی نقاط حادثه خیز استان شناسایی و ساماندهی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.