مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که منطقه دودانگه دارد، سال گذشته این منطقه به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تعیین شده است.

به گزارس ایلنا از ساری ،طهمورث قاسم‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار شهرستان ساری اظهار کرد: این پروژه در 253 هکتار از اراضی شیبدار کم‌بازده در مناطق کوهستانی این شهرستان با اعتبار 3 میلیارد تومان اجرا شده است.

وی تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار و کم‌بازده مناطق کوهستانی، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، تأمین و مصرف بهینه آب و افزایش درآمد بهره‌برداران و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را از اهداف اجرای طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست را در استان در اجرای توسعه باغ در اراضی شیبدار دارد، گفت: برای توسعه باغ در 25 روستا با 5 هزار و 896 قطعه نهال سیاه ریشه در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه شهرستان ساری متعهد به کشت یک‌هزار و 500 هکتار کلزا شد که با افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته در یک‌هزار و 968 هکتار کشت کلزا انجام شد، ادامه داد: تأمین ماده اولیه صنعت روغن گیاهی و خودکفایی تولید روغن‌های خوراکی، افزایش بهره‌وری از طریق افزایش ضریب کشت، افزایش درآمد کشاورزان و کاهش واردات روغن خوراکی از اهدافی بود سبب توسعه کشت زراعت کلزا شده است.

وی اظهار کرد: برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی 15 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل خط اعتباری با بانک کشاورزی در سطح شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری درباره جذب اعتبارات بسته رونق تولید گفت: 57 طرح تولیدی کارخانجات خوراک دام، واحدهای دامداری و مرغداری، صنایع کشاورزی و شیلات به مبلغ 22 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند که منجر به عقد قرارداد شده است.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صورت نگیرد نمی‌توان شاهد پیشرفت و فعالیت‌های چشمگیری در این حوزه باشیم، افزود: برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی باید هم از منابع اعتباری بخش خصوصی استفاده کنیم و هم دولت نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در این بخش داشته باشد تا منجر به تولید و اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که منطقه دودانگه دارد، سال گذشته این منطقه به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تعیین شده است.

   

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.