کامران علی پور صنایع کوچک را مولد اشتغال و رونق اقتصادی در مازندران دانست و افزود: فعالیت این واحدها از طریق بسته رونق تولید بوده است.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، دولت یازدهم بسته‌های رونق تولید و اشتغال را باهدف رشد اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، گسترش بخش خصوصی و علی‌الخصوص تعاونی‌ها، توسعه صادرات غیرنفتی و مقررات زدایی را از طریق ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه و ابلاغ کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین در مدت چهار سال گذشته 364 قرارداد جدید فعالیت واحدهای صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران، منعقد و به بهره‌برداری رسیده است.
علی پور با اشاره به اینکه این واحدها از 20 تا 70 درصد تسهیلات یارانه‌ای دولتی برخوردار شدند اظهار داشت: پنج هزار و 980 نفر نیز در این واحدها مشغول به کار شدند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران به مزیت صنایع کوچک در استان مازندران اشاره کرد و اعلام داشت: با توجه به اهمیت حفاظت از محیط‌زیست و کمبود زمین، صنایع کوچک به‌ویژه صنایع وابسته به بخش کشاورزی، همواره موردحمایت جدی‌تر دست‌اندرکاران استانی و ملی است.
علی پور به مشکلات پیش روی واحدهای صنایع کوچک نیز اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل بالا بودن هزینه تولید، رقابت‌پذیری محصولات این واحدها در بازار ضعیف است.
وی نوآوری کردن صنایع کوچک را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بهبود کیفیت و استانداردسازی محصولات با توان داخلی، ارتقاء ارتباط بین بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی و توجه بیشتر به هدف‌گذاری بازار مصرف در فضای الکترونیکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات صنایع کوچک است.
علی پور وضعیت زیرساختی 39 شهرک و ناحیه صنعتی مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و اذعان نمود: وجود 12 تصفیه‌خانه، گازرسانی به بیش از 31 شهرک و ناحیه صنعتی، 14 ایستگاه آتش‌نشانی، برگزاری 474 دوره آموزشی و برگزاری 42 تور صنعتی ازجمله خدمات چهارساله دولت یازدهم در شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران است.
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 504 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان تصریح کرد: در حال حاضر، از این تعداد یک هزار و 696 واحد با حجم سرمایه‌گذاری 22 هزار و 892 میلیارد ریال فعال هستند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719162
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.