به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بابل، روحانی امام جمعه بابل  گفت:،صبر و مفاومت آزادگان در دوران اسارت قابل تجلیل است. آزادگان حامل عزت و فرهنگ مقاومت هستند و باید این عزت را در خانواده خود نگه بدارند و با نگارش خاطرات خود آن را به دیگران انتقال دهند تا نسل های بعد قدردان این زحمات باشد و فرهنگ مقاومت به آنها منتقل شود. امروز فرهنگ مقاومت تعالی بخش عظمت ماست و هر چه داریم از فرهنگ مقاومت است.

وی با تقدیر از تلاش های خبرنگاران تصریح کرذ:خبرنگاران تلاشگران عرصه رسانه با زحمات و تلاش های خود انتقال دهنده دردها و مشکلات جامعه به مردم و مسؤولان هستند.یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی می داریم.خبرنگار نباید قلم به مزد باشد و به نفع نیل دیگران خبر بنویستند و باید واقعیت ها را صادقانه منتقل کنند تا هم مسؤولان و هم مردم آگاهی کامل پیدا نمایند. از تلاش های خبرنگاران پیش کسوت شهرستان بابل به ویژه آقای صمد صالح طبری تقدیر می کنم.
او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص کشت دوم برنج گفت:جهاد کشاورزی با ترغیب کشاورزان به کشت دوم برنج زمینه خودکفایی کشور را فراهم کنند. متاسفانه برخی ها به بهانه آماده سازی زمین برای کشت دوم به آتش زدن کاه ها اقدام می کنند و متاسفانه امسال این اقدان بیش از سال های گذشته بود. اقدام بخشنامه ای برای ممانعت از آتش زدن کاه ها فایده ای ندارد و باید جلوی این خسارت بزرگ گرفته شود. کاه علوفه ای بسیارمفید برای دام ها است. بخشداران، دهیاری ها و جهاد کشاورزی با جمع کردن کشاورزان راه های جمع آوری کاه ها و انتقال آن برای رشد دامپروری و خود کفایی و رشد این صنعت را آموزش دهند.
 حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی یانتقاد از ورود برنج خارجی به کشور اظهارداشت:
متاسفانه با ورود شدید برنج خارجی به مازندران برخی سودجویان اقدام به مخلوط کردن با برنج خارجی می کنند، این درد بزرگی است. برنج خارجی به وفور وارد این شهر می شود و این برنج های خارجی در منازل و انبارها برخی از تجار با برنج ایران مخلوط می کنند و به شهرهاثی دیگر می فرستند. متاسفانه شنیده شده است که تجار پاکستانی در این شهرستان حجره ای آماده کردند تا برنج پاکستانی را عرضه کنند. مخلوط کردن برنج خیانت بزرگی است و باید مسؤولان به وژه تعزیرات حکومتی با این لکه ننگ به شدت برخورد کند. زکات برنج از مستحبات برکت آفرین است.
امام جمعه شهرستان بابل همچنین افزود:در نظر سنجی وزارت ارشاد از بیش از 14 هزار نفرمردم بیشترین مشکلات خود را گرانی، فقر و بیکاری و بی عدالتی و فساد اقتصادی و طلاق و بی حجابی بیان کردند و دولت حل این مشکلات را در اولویت قرار دهد.دولت وعده های حل مشکلات اساسی مردم را از یاد نبرد. دولت با کابینه تازه نفس با قوت، قدرت و تجربه چهار سال گذشته کار کند و به گونه ای نشود که بعد از چهارسال دولت در میان انبوده مشکلات تنها با یک عذرخواهی کار را به دولت بعد بسپارد.
او با تقدیر از نیروی انتظامی تصریح کرد:از نیروی انتظامی برای مقابله با بدحجابی و بی حجابی تقدیر می کنم. نیروی انتظامی برای مقابله با بی حجابی ها و بدحجابی ها یک تنه اقدام می کند. با پدیده برهنگی مقابله شود تا کسی اجازه تعرض به ارزش ها را پیدا نکند.
امام جمعه بابل ضمن  تبریک به افتخار آفرینی دو بابلی در کنکور سراسری یادآور شد:دو دانش آموز بابلی در گروه تجربی در کنکور سراسری به دست آوردند آقایان محمد رضا نادری با رتبه سوم و یاسمین میر با رتبه ششم موجب افتخار این شهرستان شدند و نشان دادند که بابل دارای ظرفیت بزرگی است و یک تنه ظرفیت یک استان را در خود جای داده است.
اوهمچنین ضمن تقدیر از صندوق قرض الحسنه ولی عصر بیان داشت: متاسفانه این صندوق به رغم تلاش های و عمری بیش از 5 دهه که توسط مرحوم آیت الله روحانی و جمعی از خیرین سال قبل از انقلاب پایه گذاری شد این روزها با کم لطفی بانک مرکزی مواجه می شود. مردم ما قدردان این صندوق و برکت آفرینی آن هستند.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 718262
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.