ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت:با بهره برداری از خط انتقال گاز سراسری دامغان به نکا زمینه مناسب برای استقرار صنایع مادر در استان فراهم می شود.

به گزارش ایلنا از ساری ، محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه مازندران سالها در زمینه استقرار صنایع مادر با محدودیت مواجه بوده که در چند سال گذشته این محدودیت برداشته شد اما علیرغم برداشتن محدودیت دو مانع جدی در این مسیر قرار داشت.

وی یکی از موانع مهم در پیشروی استقرار صنایع مادر در مازندران را انرژی دانست و گفت : صنایع پتروشیمی و فولاد از صنایع بزرگ و انرژی بر بوده که عدم وجود انرژی لازم سبب شده بود آنگونه که باید شاهد استقرار  این صنایع در استان نباشیم که قطعاً با بهره برداری از خط لوله گاز، انرژی واحد های صنایع مادر در استان تامین خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه عدم وجود زمین بزرگ مقیاس را یکی دیگر از موانع استقرار صنایع مادر در استان دانست و گفت : خوشبختانه در چند سال گذشته زمین های صنعتی مازندران با تلاش هایی که صورت گرفته رشد 50 درصدی داشته از همین رو با توجه به حل این دو مشکل می توان نوید استقرار واحد های بزرگ و صنایع مادر را در استان داد.

او به مذاکرات انجام شده با شرکت های بزرگ داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در استان مازندران اشاره و گفت : تمام تلاش خود را برای استقرار این واحد ها در استان به کار خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.