به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز سه شنبه در آئین بهره برداری از 36 طرح آبرسانی به روستاهای مازندران که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در شهرک صنعتی سنگتاب شهرستان سیمرغ بزگزار شد ، افزود : با آبرسانی به این روستاها 79 هزار خانوار با بیش از 300 هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
وی گفت : تا پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم میانگین برخورداری جمعیت روستایی مازندران از آب شرب حدود 60 درصد بود که هم اکنون به بیش از 74 درصد رسیده است.
مازندران بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بیش از سه هزار روستا دارد که 43 درصد جمعیت این استان هم در این مناطق ساکن هستند.
با وجود سرمایه گذاری کلان دولت یازدهم برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستائیان مازندران ، این استان همچنان در این زمینه از میانگین کشوری عقب است .
میانگین برخورداری جمعیت روستائی کشور از آب آشامیدنی بر اساس آمارهای رسمی حدود 78 درصد است .
استاندار مازندران تامین زیرساخت های زندگی در روستاها را از اولویت های دولت یازدهم برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت : برای تامین این زیرساخت ها سال 94 با دستور مقام معظم رهبری صندوق توسعه ملی کشور راه اندازی شد تا از این منابع در راستای طرح های نیمه تمام و زیرساخت ها در روستاها بهره گیری شود.
وی با تاکید براینکه همه تلاش های مسئولان باید در راستای تامین زیرساخت های آب شرب باشد ، افزود : ما همچنان در این استان در تامین آب شرب و کشاورزی دارای مشکل هستیم.
فلاح گفت : همه مسیولان باید نگاه سیاسی را از خود دور کنند و در راستای زیرساخت ها در حوزه روستاها تلاش کنیم زیرا روستاییان با کمترین امکانات ، نبض تولید کشور را در دست دارند.
در این مراسم از 36 طرح آبرسانی روستائی مازندران با فرمان ویدئو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری و آب آشامیدنی بهداشتی 114 روستای استان با 21 هزار خانوار و بیش از 70 هزار نفر جمعیت تامین شده است.
این طرح ها در 14 شهرستان و در قالب 13 مجتمع آبرسانی با هزینه 540 میلیارد ریال ساخته و بهره برداری شد.
هم اکنون 432 طرح آبرسانی نیمه تمام در مازندران وجود دارد که برای تکمیل آنها بیش از سه هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.