به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد بابلی ها با برگزاری مراسم وداع، با آرمان های این شهدا تجدید بیعت کردند.
در حاشیه این مراسم رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سه نفر از چهار شهیدی که امشب با آنان وداع کردند گمنام و یک شهید دیگر با نام کریم بهمنی که به تازگی تفحص شده است.
بهرام لطیفی افزود: سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در بندپی شرقی بابل به خاک سپرده خواهند شد و شهید کریم بهمنی در بخش لاله آباد بابل به خاک سپرده می شود.
وی اظهارداشت: اقتدار ایران اسلامی امروز مرهون خون پاک شهداست و اگر امروز ایران به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه و جهان مطرح می باشد به خاطر رشادت های این عزیزان است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم ادامه دهنده راه این شهدا باشیم باید با خدمت رسانی به مردم از یک سو و حل مشکلات پیش روی آنان ادامه دهنده راه آنان باشیم.
پیکر 15 تن از شهدا که بتازگی در مناطق جنگی کشور تفحص و شناسایی شده اند عصر دوشنبه هفته جاری به مازندران انتقال داده شده اند.
هویت 2 تن از این شهیدان در روزهای گذشته با آزمایش دی ان ای شناسائی و به خانواده های آنان اطلاع داده شد و پیکر 13 شهید گمنام هم در شهرهای ساری (ستاد سپاه کربلا، ستاد نیروی انتظامی)، بندپی شرقی بابل، هادی‌شهر بابلسر، پدافند هوایی بابلسر، آمل و بلده نور به خاک سپرده می شود.
تاکنون 282 شهید گمنام در استان مازندران در 104 نقطه خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا، مازندران میزبان 295 شهید گمنام در 110 نقطه خواهد شد.
مازندران 10 هزارو 400شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که سهم بابل یک هزار و 745 نفر می باشد.
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/7343
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.