به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آئین اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان و زن و کودک حضور داشتند و در رثای سالار شهیدان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و حرم عزاداری کردند.
امام جمعه شهرستان قرچک در این آئین معنوی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی گفت : توقع شهدا از ما فقط وظیفه شناسی ، عمل به تکلیف و پیروی از رهبری معظم انقلاب است .
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود : در شرایط کنونی دشمن تلاش می کند تا ما از اصل نظام ، اسلام ، ارزشی های دینی و منویات رهبری غافل شویم و برای خنثی کردن این ترفند های دشمن باید هوشیار و مطیع دستورات رهبری باشیم.
وی گفت : سه رکن ، بینش انقلابی ، حرکت جهادی و مقاومت، باعث پیروزی و بقای انقلاب اسلامی بود که نباید هرگز این سه رکن را به فراموشی بسپاریم.
امام جمعه قرچک تاکید کرد : برای موفقیت در همه کارها و پیروزی در برابر دسیسه های دشمنان باید تابع محض ولی امر مسلمین باشیم.
در این آئین یکی از مداحان اهل بیت مداحی و نوحه خوانی کرد.
پیکر مطهر این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز با استقبال گرم مردم نور وارد این شهرستان شد و در روز چهارشنبه برنامه های ویژه ای در شهرستان نور و شهرهای اطراف برگزار می شود.
مراسم تشییع و تدفین پیکرهای پاک و مطهر این سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت 15 روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق در شهر بلده انجام می شود.
یکی از این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس 17 ساله در عملیات بدر و در منطقه شرق دجله شهید شد، دیگری نیز 25 ساله در عملیات کربلای 4 در منطقه ام الرصاص و سومین شهید گمنام 26 ساله در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.
شهرستان نور در غرب استان مازندران تاکنون 600 شهید از جمله 2 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب و اسلام کرد.
تاکنون 282 شهید گمنام در استان مازندران در 104 نقطه خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا، مازندران میزبان 295 شهید گمنام در 110 نقطه خواهد شد.
مازندران 10 هزار و 400شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.