به گزارش خبرنگارایرنا، کتاب 'لنگای کهن ' شرح حال منطقه ای به همین نام در شهرستان عباس آباد فعلی درغرب مازندران است که قدمت آن به حدود 277 هجری قمری و یک هزار و 100 سال قبل می رسد.
علی اصغر یوسفی نیا نویسنده کتاب 'لنگای کهن' هدف از نگارش این کتاب را معرفی تمدن منطقه لنگا اعلام کرده که پیش از اسلام دارای تمدن زرتشتی و پس از آن مرکز خلافت و علوم دینی شیعه زیدی شد.
این چهره ماندگارفرهنگی مازندران افزود : امروز قبر موید بالله مروج شیعه دراین منطقه قرار دارد و سالانه تعداد زیادی از شیعیان یمن برای زیارت قبرایشان به لنگا سفر می کنند.
یوسفی نیا اضافه کرد : این منطقه با وجود داشتن قدمت تاریخی و برخورداری از 2 تمدن دینی زرتشت و شیعه زیدی و دارالعلم اسلامی ناشناخته ماند .
به گفته وی کتاب لنگای کهن پیش از این نیز نگاشته شده بود که بار دیگر بنا به درخواست خوانندگان بازنشر شده است.
وی تعداد شمارگان جدید این کتاب را یک هزار جلد و با قیمت 500 هزار ریال اعلام کرده که 119 قطعه عکس رنگی از اماکن قدیمی منطقه برای خوانندگان به تصویر کشیده شد.
یوسفی نیا اظهارداشت : همچنین در این کتاب آداب و رسوم، فرهنگ، موسیقی و تاریخ منطقه به نگارش در آمده است.
علی اصغر یوسفی نیا نویسنده و تاریخ نگار مازنی در سال 1321 در شهرستان عباس آباد فعلی در غرب مازندران متولد شد و تاکنون کتاب هایی چون مشروطه بی نقاب، نام ها و نام آوران غرب مازندران و لنگا که همه آنها تاریخ نگاری است از وی به چاپ رسیده است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.