عباسعلی رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خصوصی شدن را علت مطروحه از سوی این دستگاه اجرایی در خصوص عدم اجرای این ماده از قانون خدمات رسانی به ایثارگران اعلام کرد ، افزود : در حالیکه این ماده قانونی در خصوص حقوق و مزایای نیروهای ایثارگر به دلیل خصوصی بودن نباید معلق بماند .
وی ادامه داد: برای دستیابی نیروهای ایثارگر شاغل در این دستگاه اجرایی( مخابرات ) و رسیدن به حق و حقوق قانونیشان در خصوص این ماده از قانون خدمات جامع ایثارگران ، پیگیری هایی توسط سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و وزارتخانه مربوطه در حال انجام است .
وی در خصوص ماده 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز گفت: این ماده که شامل ایثاگران شاغل در دستگاههای اجرایی کشوری می شود باید جنبه اجرایی بگیرد .
ماده 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بدینگونه است که حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید ، مفقود الاثر ،آزادگان و جانبازان از کار افتاده کلیه دستگاهها اعم ازکشوری و لشکری براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه شود .
رضایی همچنین ابراز امیدواری کرد که با اجرای مواد مربوط به جامعه ایثارگران در برنامه ششم ، بخش های دیگری از مشکلات این جامعه برداشته می شود .
وی به طور مثال به یکی از این موارد درنظر گرفته شده در برنامه ششم در خصوص ایثارگران اشاره کرد و افزود : جانبازان فاقد مدارک که پیشتر از خدمات بی بهره بودند در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته اند .
وی همچنین پرداخت تسهیلات مسکن به جانبازان زیر 25 درصد را تنها خدمات ارائه شده توسط بنیاد شهید اعلام کرد و افزود : در برنامه ششم ارائه خدمات بیشتر همچون پرداخت شهریه ورودی به دانشگاهها گنجانده شده است .
رضایی خاطرنشان کرد : با تدوین و اجرای قانون ششم چتر حمایتی گسترده تری برای ارائه خدمات به ایثارگران و خانواده آنان فراهم شود .
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از دی ماه سال 1391 به صورت آزمایشی اجرا شد و از دی ماه پارسال مرحله آزمایشی آن به پایان رسید .
32 هزار و 814 جانباز ، 2 هزار و 385 آزاده وخانواده 10 هزار و 400 شهید زیر پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.