به گزارش خبرنگار ایرنا ، درحالی صاحبان طرح سالمسازی دریا در ساحل مازندران اقامتگاه های شبانه را بدون هماهنگی با نیروی انتظامی ایجاد کردند که طبق آمارگردشگری این خطه شمال کشور ، مراکز اقامتی چون مهمانسرا، مهمانپذیر، هتل و متل مازندران ظرفیت 809 هزار نفر شب اقامت را دارند که نیمی از ظرفیت اقامتی این اماکن هم دراکثر فصول سال به ویژه تابستان به دلیل کمبود مسافر خالی است.
براساس آماربه طور میانگین شبانه 4 تا 5 هزار مسافر در طرح های سالمسازی در ساحل مازندران در آلاچیق و یا زیر چادرهای مسافرتی بدون حضور نیروی انتظامی سر می کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران نیز اعلام کرده که این نیرو هیچ تعهدی نسبت به اقامت شبانه مسافران در طرح های سالمسازی ندارد.
مسوول یکی از طرح های سالمسازی شرق مازندران می گوید: حداقل 50 تا 60 خانوار مسافر هر شب در آلاچیق و یا چادر مسافرتی درکنار دریا اقامت می کنند.
حسن مهدی پوراستقبال مسافران از اقامت شبانه در طرح های سالمسازی را قیمت پایین آن دانست و گفت که هر خانوار شبانه 300 هزار ریال برای اقامت شبانه در داخل آلاچیق می پردازد که این نرخ در مهمانپذیر درجه 3 هم چهار تا پنج برابر است.
به گفته وی امنیت مسافران از سوی متولیان طرح تامین می شود و تاکنون هیچ گونه ناامنی برای مسافران در اقامتگاه های شبانه در طرح ایجاد نشده است.
عنایت جباری یکی ازمسافران مشهدی اگرچه از قیمت پایین اجاره آلاچیق درساحل خزر ابراز رضایت کرد ولی هیچ اطلاعی ازعدم حضور نیروی انتظامی دراین اقامتگاه ها نداشت.
جباری افزود : به نظر می رسد باید در سواحل خزر کمپ های اقامتی از سوی شهرداری ها با هماهنگی نیروی انتظامی در اختیار مسافران با توان کم مالی قرار گیرد تا انها هم بتوانند از سواحل دریا در شبانگاه و بامداد لذت ببرند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران می گوید : ماموران این نیرو طبق برنامه از ساعت 10 صبح تا 10 شب در طرح های سالمسازی اقامت دارند.
سرهنگ علیرضا باقری درگفت وگو با خبرنگارایرنا گفت که پس از ساعت 10 شب از نظرما اقامت شبانه در اقامتگاه های طرح سالمسازی ممنوع است وعواقب این کار نیز بر عهده مسوولان طرح است.
وی افزود: تمام مدیران طرح سالمسازی دریا در ساحل مازندران در جریان ممنوع بودن اقامت شبانه مسافران قرار دارند.
رئیس هیات نجات غریق مازندران می گوید این هیات به عنوان متولی نجات غریق در ساحل خزر مدت فعالیتش 8 صبح تا 8 شب پیش بینی شد.
نقی کریمیان گفت که پس از این ساعات نیز ناجیان هیچ مسوولیتی نسبت به شنا شبانه مسافران در خزر ندارند و مدیران طرح های سالمسازی باید خودشان مدیریت کنند.
رئیس اجرایی طرح سالمسازی دریای مازندران گفت که اقامت شبانه مسافران در طرح های سالمسازی در صورت تامین امنیت مسافران منعی ندارد.
علیرضا یونسی رستمی درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: مدیران این طرح ها باید پیش ازاجرای طرح اقامت شبانه درطرح ها صرفا برای استراحت،از ماموران انتظامی شرکت های طرف قرارداد با ناجا استفاده کنند.
معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداری مازندران اضافه کرد:اقامت شبانه مسافران در طرح های سالمسازی ساحل خزر پیش از به کارگیری ماموران انتظامی ممنوع است.
در تعطیلات تابستانی سال جاری 96 طرح سالمسازی در 338 کیلومتر از ساحل خزر در مازندران ایجاد شده است.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.