به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره که از سوی سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس برنامه ریزی شده بود ، به مدت سه روز در چهار بخش فیلم ، موسیقی ، هنرهای نمایشی و هنر تجسمی و سنتی در مجتمع آموزشی و فرهنگی بهزیستی در فرح آباد ساری جریان داشت .
198 اثر از تولیدات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان های کشور در این مدت با هم رقابت کردند و برترین ها با انتخاب هیات داوران در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار گرفتند.
** ارزش های دفاع مقدس نباید تحریف و فراموش شود
سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامش به مراسم پایانی ، اهداف جشنواره هنری فانوس دفات مقدس را همسو با منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت : زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و ایثارگری و جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: رشد و ارتقا کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس بخشی از عرصه تلاش های مبتکرانه و خلاقانه در مسیر رشد و تعالی هنر دفاع مقدس است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد : باید با ذوق و هنر هنرمندان این سرزمین ترسیمی از تابلوی زیبای حماسه هشت سال دفاع مقدس رقم بخورد.
**لزوم باز آفرینی آموخته ها و ارزش های دفاع مقدس برای نسل جدید
سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامش با بیان اینکه این وزارتخانه همواره حمایت همه جانبه خود را از تولیدات هنری و سینمایی ارزش آفرین دفاع مقدس حفظ و گسترش می دهد ، نوشت : در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی نیازمند بازآفرینی آموخته ها و ارزش های دفاع مقدس هستیم.
وی اضافه کرد : زبان هنر گویاترین و شیواترین زبانی است که در این روزگار با بهره گیری از آن می توانیم با نسل جدید سخن بگوییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت از جوانان هنرمند ، متعهد و انقلابی تلاش می کند تا تا بستری مناسب برای شکوفایی خلاقیت هنرمندان فراهم کند.
صالحی امیری افزود : آثار ارزشمند هنرمندان باید چراغ راهی فراروی سعادت و پیشرفت این ملت باشد و چون فانوس روشنی بخش باشند.
در پایان این مراسم از آثار و هنرمندان برتر در بخش های مختلف با اهدای لوح و جایزه ، قدردانی شد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.