رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور گفت:ما دست نیاز به سوی همه هنرمندان دراز می کنیم تا اقتدار و بزرگی ایران در قالب هنر به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،بهمن کارگر در آئین اختتامیه جشنواره ملی "فانوس"که به میزبانی استان مازندران در پلاژ بهزیستی ساری برگزار شد با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای تمام مردم است  و مردم پیروز این جنگ هستند ،اظهار داشت:مردم ایران اسلامی با هر گرایشی و هر جناحی پیروز اصلی  دفاع مقدس هستند و کسی نمی تواند این ارزش را برای خودش انحصاری محاسبه کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بر گرفته از وجود سید شهداست (ع)است و افزود: ما هر چه از دفاع مقدس می دانیم در قاب تلاش هنرمندان در قالب ،فیلم سینما و نمایش است.

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با یادآوری تلاش های هنرمندان در عرصه نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت:ما اگر از کسی بی محبتی دیدیم به پای دفاع مقدس نگذاریم چرا که دفاع مقدس خود یک هنر است.

وی  به تلاش هنرمندان در حفظ ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد وافزود:آنچه که مردم  از دفاع مقدس می بینند از قاب تلاش هنرمندان است.

کارگر با اشاره به اینکه دردفاع مقدس انقلاب بزرگی شکل گرفته است ادامه داد:به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی اگر در هنرهای مختلف پیروز بوده است نشات گرفته از دفاع مقدس بوده است.

وی به اقتدار و توانایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: ما در دفاع مقدس سیم خاردار وارد میکردیم این در حالی است که امروز به عنوان 10 کشور قدرتمند دنیا ،دشمن تلاش می کند مانع پیشرفت ما شود.

کارگر افزود:جمهوری اسلامی ایران ضمن داشتن امنیت توانست کشورهای دیگر چون غزه ،یمن،سوریه و... را نجات دهیم،امروز اگر دشمن نمی تواند به کشور ما نگاه خصمانه داشته باشد نتیجه ثمره دفاع مقدس است.

وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند در دنیا دانست و خاطر نشان کرد: ما دست نیاز به سوی همه هنرمندان دراز می کنیم تا اقتدار و بزرگی ایران در قالب هنر به نمایش بگذارند.

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشورخطاب به هنرمندان گفت:لازم است تا هنرمندان برای یکایک شهدا جانبازان و خانواده های شهدا فیلم ساخته و در این مسیر حرکت کنند.

وی ادامه داد: برخی از کشورها تاریخ ندارند با ساختن فیلم برای خودشان تاریخ می سازند این در حالی است دفاع مقدس در تاریخ ایران می درخشد.

کارگر با تاکید بر اینکه ما باید به هنرمندان اعتماد داشته باشیم ،گفت:یکی از مشکلات در صنعت هنر و سیاست داریم توجه به مرکز است این در حالی است که ما در شهرستان ها آثار فاخری داریم.

وی برگزاری ملی جشنواره "فانوس"را ارزشمند دانست و بر استمرار آن با حضور هنرمندان سراسر کشور در سالهای آتی کرد.

کارگر به رشادت های رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:آنهایی که جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند، پشیمان نیستند اکنون آنهایی که در خارج از کشور می جنگند نیز پشیمان نیستند.

وی به فاجعه اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: این امر برای مردم ما بهت اور بود این در حالی است آنها چند کشور را تعطیل کردند بنابراین ما باید قدر این امنیت را بدانیم.

کارگر افزود:جمهوری اسلامی آینده بسیار درخشانی دارد  و آیندگان ما سربلند خواهد بود بنابراین هنرمندان در هر رشته ای روحیه ایستادگی و جهاد داشته باشند چرا که این روحیه عامل موفقیت ما خواهد داشت.

جشنواره ملی "فانوس"به میزبانی مازندران با حضور هنرمندان سراسر کشور به مدت سه روز در پلاژ بهزیستی ساری برگزار شد و از نفرات برتر این جشنواره در رشته های نمایش خیابانی،نقاشی،عکس و... تجلیل شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.