به گزارش خبرنگار ایرنا ، عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم افزود : این محفل باشکوه و اجتماع پرکیفیت ولایی به خاطر زنده نگه داشتن بزرگ مردی از مردان مجاهد در راه اسلام شهید شیخ عبدالوهاب قاسمی سوادکوهی بوده است .
آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکه شیخ قاسمی سوادکوهی صد در صد دلسوز اسلام بوده است ، گفت که ولایت پذیری و دشمن شناسی از خصلت های این شهید بزرگوار بوده است که در سخت ترین شرایط هم پایبند به نظام جمهوری اسلامی بوده است .
وی ادامه داد : این شهید روحانی برای دفاع از اسلام کارهای بزرگی را انجام داده است ، به طوری که در طول زندگی خود از آرمان های انقلاب و رهبری دفاع کرده است .
عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این شهید هچنین در بحث عفاف و حجاب گام های موثری برداشته است ، تاکید کرد : از مسئولین نظام می خواهم تا در راستای ترویج فرهنگ قرآنی ، عفاف و حجاب پیش قدم باشند ، زیرا شهدای زیادی در این راستا پیش قدم بوده اند .
آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به اینک همه ما امروزه وارث امانت بزرگی هستیم ، گفت که این امانتی است که در طول تاریخ با نثار خون شهدا به وجود آمده است بنابراین امروز ما باید در حفظ این امانت دین ، قرآن کوشا باشیم .
شهید بزرگوار شیخ عبدالوهاب قاسمی(ره)، در مهر ماه 1312 در روستای لفورک شهرستان سوادکوه، زادگاه حضرت آیت الله العظمی صالحی مازندرانی دیده به جهان گشود.
آثار علمی شیخ عبدالوهاب، 'لطایف و ظرایف ادبی'،‌ 'تقریرات در فقه و اصول فقه'، 'تدوین آیات و روایات در قالب حکمت' و نیز کشکول در باب کلمات حکماء و علماء، عرفا و شعرا هستند.
شیخ عبدالوهاب از آغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، با حرکت انقلابی امام راحل(ره) همنوا شد و محور اصلی مبارزه و نهضت را با همراهی جمعی از فضلای مشهد راه‌اندازی کرد و سرانجام، شامگاه هفتم تیر سال 1360 در دفتر حزب جمهوری اسلامی در کنار آیت الله بهشتی، شهید شد و در شهرستان قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) آرام گرفت.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.