به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری ، پرداخت نکردن سهم اجاره ، اختلافات حقوقی و برخی عوامل طبیعی را علت عقیم ماندن این موقوفات اعلام کرد .
وی گفت که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در هدفگذاری سالیانه برنامه ریزی برای شناسایی موقوفات و رفع موانع پیش رو برای دستیابی به در آمد را پیگیری می کند .
رئیس اوقاف کشور از شتاب بخشی به شناسایی موقوفات و رقبات و برخورد با متخلفان در این زمینه طی سال های اخیر خبر داد و افزود : حتی می توان ادعا کرد که برای این منظور اقدامات ثبتی سال های اخیر قابل قیاس با اقدامات انجام شده از سال 1310 تا سال 1389 نیست .
وی ادامه داد : تداوم این مسیر می تواند در به ثمر رسیدن ظرفیت های موقوفات و دستیابی به نیات واقفان تاثیر داشته باشد .
محمدی اجرای نیات واقفان و همچنین انجام امور عمرانی را از موارد مصرف درآمد موقوفات کشور برشمرد و از مردم خواست تا در وقف املاک خود نگرانی نداشته باشند.
وی گفت : سازمان اوقاف این آمادگی را دارد تا با اعمال نظارت ، مدیریت و تولیت این املاک را به واقفان واگذار کند .
** رفع گره چندین ساله امامزاده هاشم با استانداران تهران و مازندران
رئیس سازمان اوقاف کشور همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران مازندرانی در باره تعیین حوزه جغرافیایی بقعه امامزاده هاشم (ع) ، گفت که در نامه ای به مسئولان و از جمله استانداران تهران و مازندران از آنها خواسته شده است تا در این خصوص تصمیم بگیرند .
وی گفت : اوقاف در خصوص محدوده جغرافیایی امامزاده هاشم مشکلی ندارد و این سازمان تنها به دنبال حفظ شان و جایگاه امامزاده هاست .
بقعه امامزاده هاشم (ع) در بخش لاریجان شهرستان آمل و در مرز حوزه استحفاظی 2 استان مازندران و تهران واقع است و یکی از موارد اختلافی میان 2 استان به شمار می رود.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.