دبیر این جشنواره روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که افزون بر 150 هزار نامه از داخل کشور به دبیرخانه این جشنواره مستقر در ساری ارسال شده که بخشی از این نامه ها به زبان مازندرانی نگاشته شده است .
احد جاودانی افزود : بخشی از این نامه ها را محبان حضرت موسی الرضا (ع) از خارج کشور به خصوص کشورهای اسلامی ارسال کرده اند که در بخش بین المللی با حضور کارشناسان 13 رشته زبان خارجی ترجمه و در اختیار داوران قرار می گیرد.
وی تعداد آثار ارسالی به این جشنواره را در سال گذشته 141 نامه اعلام کرد و گفت که حدود 40 هزار نامه مربوط به بخش برون مرزی و از خارج کشور ارسال شده بود.
جاودانی افزود : مجموع آثار دریافتی در دبیرخانه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد بیشتر شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که داوران بخش داخلی و خارجی این جشنواره تا اول مرداد ماه فرصت دارند، نامه های برتر را انتخاب و معرفی کنند.
جاودانی زمان اختتامیه این برنامه معنوی را هشتم مرداد ماه سال جاری همزمان با روز بزرگداشت احمدبن موسی معروف به شاهچراغ برادر بزرگوار امام رضا (ع) در سرسرای سلمان هراتی ساری اعلام کرد.
به گفته وی از سفرای کشورهای اسلامی برای حضور دراختتامیه این جشنواره دعوت شده است.
وی مهمان ویژه احتمالی این مراسم را سفیر آفریقای جنوبی معرفی و علت آن را ساخت بیمارستان امام رضا (ع) از سوی آستان قدس رضوی در آن کشور اعلام کرد.
پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بیش از 50 بخش فرهنگی، اجتماعی در 30 استان کشور و 77 کشور جهان برگزار می شود.
اختتامیه این جشنواره همانند سنوات گذشته همزمان با ولادت امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهد برگزار می شود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.