به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، علیرضا یونسی روز دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در ساری افزود : از 2 هزار و 365 نفر از ترک تحصیل کرده های استان هم 2 هزار و 346 نفر تاکنون شناسائی شده اند.
او اقدام انجام شده برای ریشه کنی بیسوادی و انسداد راه بازگشت آن را ارزشمند توصیف و بر ضرورت شناسائی 19 تن دیگر از ترک تحصیل کرده های استان تاکید کرد.
یونسی گفت که علاوه بر شناسائی این افراد ، ریشه یابی فرهنگی ، روانی ، اجتماعی و اقتصادی ترک تحصیل این افراد هم ضروری است .
** رتبه یک مازندران در باسوادی
معاون استاندار مازندران همچنین نرخ با سوادی استان را 98 و 58 دهم درصد اعلام کرد و اظهار داشت : مازندران رتبه اول باسوادی کشور را در اختیار دارد.
وی دستیابی به این رتبه را مرهون تلاش و سرمایه گذاری های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید برای سواد آموزی و زیر پوشش بردن گروههای هدف تحصیلی از سوی آموزش و پرورش دانست .
یونسی یکی نشانه های توجه ویژه و اقدامات ارزنده دولت یازدهم در این زمینه را وجود 123 مدرسه در استان با 1 تا 10 دانش آموز معرفی کرد.
معاون استاندار مازندران با تاکید بر این که دستاورد علم و دانائی ، نور ، روشنائی و هدایت است و حضور علم و روشنائی ، مانع بروز جهل و نادانی می شود ، گفت : آگاهی در جامعه بر روند تصمیم سازی ها و حرکت در مسیر بالندگی فرد و اجتماع سایه می اندازد و نتایجی مطلوب به بار می آورد.
وی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی بود ، علم به شکوفائی رسید و روند بالندگی علمی در رشته های مختلف تسریع و روز آمد شد ، افزود : امروز ایران اسلامی در شمار 11 کشور برتر جهان در فعالیت های علمی است.
یونسی با بیان این که در کنار کار کیفی سازی آموزش ، باید به صرفه جوئی در هزینه ها توجه و با تلفیق مدارس با دانش آموز کم با هم در تحقق این مهم اقدام کرد ، گفت : فرمانداران برای شناسائی بیسوادان مناطق محروم و معرفی آن ها به آموزش و پرورش اقدام کنند.
در این جلسه از فرمانداران ساری ، بهشهر ، آمل ، سواد کوه ، سیمرغ و بخشداران بند پی شرقی و غربی بابل به خاطر تحقق بیش از 100 درصدی برنامه سواد آموزی در شهرستان و بخش های متبوع با اهدا لوح ، تجلیل شد.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.