وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این خواسته و مطالبات بر زمین مانده در حوزه فرهنگ و هنر باعث شده است تا امکان زایش و رویش مسائل فرهنگی و هنری برای آنان فراهم نشود .
وی از فراهم نشدن امکان عرض اندام هنرمندان و ارائه کافی و به اندازه تولیدات آنان به عنوان یکی از خواسته های باقی مانده برای این قشر نام برد و ادامه داد : حصر و یا محدود کردن فعالیت فرهنگی و هنری این افراد باعث شده تا این قشر نتوانند خود و هنرشان را به خوبی معرفی بکنند .
این کارشناس مسائل فرهنگی و هنری با این اعتقاد که در بستر فضای اجرای تولیدات هنری و فرهنگی ، هنرمندان داشته های خود را به جامعه نشان می دهند ، گفت : دولت دوازدهم می تواند با پرداختن به این مقوله برای همه هنرها زمینه پویایی و حرکت بیشتر آنها را فراهم بکند .
این خوشنویس مازندرانی معتقد است مسائل هنری و فرهنگی همچون نور آفتاب از درون روزنه ها راه خود را به میان جامعه پیدا می کند و محصور و محدود کردن در این بحث نمی تواند تاثیر بگذارد .
وی گفت : همچنین فراهم آوردن بستر و زیر ساخت برای خرید آثار هنری می تواند دیگر برنامه اولویت دار دولت دوازدهم در حوزه فرهنگ و هنر قرار بگیرد تا با رای زنی و از طریق افراد متمکن جامعه این مهم محقق شود .
شیرچی که فراهم آوردن این بستر را زمینه ساز رونق مسائل هنری و همچنین استقلال و خودکفایی هنرمندان می داند ، اضافه کرد : جولان های سیاسی در این حوزه باعث رنگ پریدگی فرهنگ و هنر در جامعه شده و آنگونه که باید به این بخش توجه نشده است .
وی رواج فرهنگ و هنر اصیل در جامعه را به عنوان رفع کننده برخی مشکلات و نواقصی که جامعه به آن مبتلا است یادکرد و گفت : با رواج فرهنگ و هنر اصیل می توانیم حال خوب و خوش شهروندی و کاهش برخی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را در جامعه رقم زد .
این هنرمند از برقراری ارتباطات با کشورهای خارجی به عنوان راهی برای تبادل نقاط مثبت و خوب فرهنگی و هنری کشور نام برد و گفت : برقراری مراودات فرهنگی میان کشورها زمینه ساز آشنایی و شناساندن هنرمندان و هنر آنان به دیگر کشورها می شود تا هنرمندان و هنرشان از حالت انزوا خارج شوند .
وی همچنین از مدیران فرهنگی و هنری خواست تا به هنرهای اصیل ، ملی و ریشه دار کشور بهای بیشتری بدهند وگفت : این هنرها که تاریخی به قدمت هزاران سال کشور دارند نباید متحمل برخی قصورها شود .
شیرچی همچنین برنامه ریزی برای کاربردی کردن هنرهای ملی را یکی از دیگر راههای جبران کاستی ها و ضعف های گذشته نام برد و گفت : دولت آقای روحانی به عنوان دولت میراث دار مشکلات گذشته باید با دور نگه داشتن بدنه فرهنگ و هنر از نزاع های سیاسی ، زمینه ساز رشد و تعالی آن را فراهم آورد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.