به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی معتمدزادگان روز شنبه در جلسه هماهنگی پارک علم و فناوری مازندران که در فرمانداری جویبار برگزار شد ، افزود : با تامین زمین حدود 12 و نیم هکتاری در جویبار و با برطرف شدن مشکل ، بزودی عملیات اجرایی پارک زیست فناوری مازندران در روستای ' عشیر سر پهناب ' آغاز می شود .
وی ایجاد این پارک را زمینه ساز ' اشتغالزائی بزرگ ' برای استان دانست و گفت که شرکت های دانش بنیان در زمینه کشاورزی و زیست محیطی دراین پارک فعالیت خواهند کرد.
معتمدزادگان با بیان اینکه فضای پارک زیست فناوری برای انجام امور تحقیقاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد ، افزود : با راه اندازی این فضا ، فعالیت های شرکت های دانش بنیان و صاحبان ایده در دانشگاهها آغاز خواهد شد.
رئیس پارک علم و فن آوری مازندران گفت : دستگاههای ذیربط از قبیل اداره ثبت اسناد ، آب ، برق ، گاز ، دهیاری و دیگر طرف های دخیل برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرده اند و به محض تحویل گرفتن زمین ، فراهم کردن زیر ساخت های اولیه آغاز می شود.
وی یکی از مشکلات و سد راه آغاز عملیات اجرایی پارک زیست فناوری را مستقر بودن زمین دهیاری در ورودی زمین اخصتاص یافته برای پارک برشمرد و افزود : با هماهنگی صورت گرفته بنا شد تا دهیاری زمین خود را در اختیار ما قرار دهد و ما به ازای آن را از بخشی از قسمت انتهائی زمین پارک دریافت کند.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران وعده داد که طی هفته آینده پارک زیست فناوری تابلوگذاری شود.
ایجاد پارک زیست فناوری در مازندران با توجه به کشاورزی بودن این استان و نیاز ضروری به انجام فعالیت ها و امور تحقیقاتی در این باره در دستور کار قرار گرفت .
پارک زیست فناوری به فضایی با امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی گفته می شود که برای انجام امور تحقیقاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد .
قرار است در پارک زیست فناوری مازندران آزمایشگاههای مختلفی برای تحقیقات در بخش های مختلف از جمله گلخانه هیدروفونیک (گلخانه کشاورزی گیاهان دارویی بدون خاک ) ایجاد شود.
پارک علم و فناوری مازندران در سال 1389 با چهار شرکت دانش بنیان راه اندزای شد و هم اکنون بیش از یکصد شرکت را زیر پوشش دارد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.