به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جلسه شورای اداری استان ضمن قدردانی از استاندار بخاطر رویکرد جامع توسعه پایدار و همگامی با محیط زیست در مازندران، گفت: محیط زیست، متعلق به بخش خاصی نیست و متعلق به همه بخش های دولت و حاکمیت و آحاد مردم است و همه بخش ها نسبت به مباحث محیط زیست تعهد دارند.
معاون رییس جمهور، با اشاره به این که تخریب و آلودگی محیط زیست، اقتصاد را ویران می کند و هزینه های بهداشت و درمان را افزایش می دهد، تصریح کرد: اگر روند های بهره برداری و توسعه با آلودگی محیط زیست همراه باشد، آسیب وارده به طبیعت بهره مندی ما را از همه بخش ها دچار خلل خواهد کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با بیان این که توسعه باید ضابطه مند باشد، افزود: محیط زیست، ضابطه توسعه است تا روند توسعه بر علیه شاخص های زندگی نباشد.
وی به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری در سال 94 اشاره کرد، گفت: گر چه اشتغال اولویت دولت یازدهم است و در بخش های مختلف رشد سرمایه گذاری، خروج از رکود، مسایل فرهنگی و اجتماعی و حقوق شهروندی، هدف گذاری های خوبی از سوی دولت تدبیر و امید صورت گرفته، لیکن رییس جمهور محترم، دولت یازدهم را دولت محیط زیست نامیده است.
معاون رییس جمهور، با بیان این که سرمایه طبیعی مازندران بسیار با ارزش است، افزود: باید راه حل های منتهی به تعادل و توازن محیطی را شناسایی و رعایت نمود.
ابتکار، اظهار داشت: برای نخستین بار 14 تالاب کشور را ارزشگذاری کردیم و برآنیم تا از ثروت های ملی حفاظت کنیم.
وی با تاکید بر این که در همه بخش های توسعه ای باید ارزیابی زیست محیطی صورت گیرد و دولت یازدهم بر توسعه همه بخش ها با رعایت مسایل زیست محیطی تاکید دارد، گفت: در موضوع ضوابط استقرار بر اساس قانون عمل می کنیم و سازمان محیط زیست با توسعه ضابطه مند هیچ مشکلی ندارد.
معاون رییس جمهور، با اشاره به این که برای چرخه پسماند باید برنامه داشت و اخیرا مصوبه ای در همین راستا در سازمان حفاظت محیط زیست گذرانده شده است، یاد آور شد: بازیافت زباله، موضوعی اقتصادی است و باید بعنوان یک فناوری و رویکرد جهانی به آن توجه جدی شود و معتقدیم که فعالیت های مرتبط با مدیریت پسماند باید از معافیت مالیاتی برخوردار باشد و در همین راستا دولت ورود کرده و لایحه ای با همراهی وزارت کشور در دست تهیه است و مراحل پایانی خود را می گذراند و پس از تصویب در هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود تا به قانون تبدیل شود.
وی با اشاره به این که طرح های مدیریت جنگل های طبیعی با رویکرد گردشگری باید استمرار یابد، ابراز نمود: از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای طرح های گردشگری در جنگل های حفاظت شده بهره گیری خواهد شد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با بیان این که در حوزه آزاد سازی سواحل اقدامات خوبی در مازندران صورت گرفته است، عنوان کرد: طرح به اهتزاز در آوردن پرچم آبی بعنوان نماد ساحل پاک که امروز در ساحل بابلسر به اجرا در می آید، گام اولیه در این راستاست تا پس از پاکسازی سواحل بتوانیم نگاه اقتصادی در دریا را تحقق ببخشیم.
وی با اشاره به این که تشکل های مردم نهاد مازندران بسیار فعال هستند، بر بهره گیری از ظرفیت این تشکل ها در صیانت از محیط زیست تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: قانون حفاظت از تالاب ها تصویب و ابلاغ شده است و بر اساس سیاست دولت برای احیای حیات وحش و تالاب میانکاله، کمیته ملی تشکیل شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 694876
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.