رییس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان محمودآباد گفت: اجرای طرح کارورزی 2700 دانشجوی فارغ التحصیل مقطع فوق دیپلم تا دکترا در شهرستان محمودآباد آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از محمودآباد،  محمد رمضانی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان محمودآباد که در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی با حضور دهیاران شهرستان برگزارشد، گفت: طرح کارورزی فرصتی مناسب برای کار جویان خواهد بود. در اجرای این طرح که بیمه مسئولیت مدنی آن را دولت بر عهده می گیرد، طی 4 تا 6 ماهه ابتدایی اشتغال فارغ التحصیلان با پرداخت 310 هزار تومان در ماه حمایت خواهد کرد.

وی افزود : دولت برای ایجاد انگیزه ی کارفرمایان بنگاه های اقتصادی، که کارورزان را تحت پوشش خود قرار می دهند را از دادن بیمه 23 درصدی طی 2 سال  معاف می نماید.

محمد رمضانی گفت: سال95 در بخش اشتغال، جذب اعتبار با رشد 200 درصدی همراه بوده و با همت نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورا اسلامی و فرماندار شهرستان محمودآباد توانستیم 20 میلیارد و پانصد میلیون تومان از قسمت بسته ی رونق تولید، اعتبار جذب کنیم که به ایجاد اشتغال 938 نیروی کار در شهرستان محقق شد .

وی در ادامه عنوان داشت: در سامانه رصد ثبت نام، 564 شغل ثبت شده است و دغدغه توسعه اشتغال در روستاها مهمترین رویکرد و هدف دولت تدبیر و امید طی امسال است.

رییس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان محمودآباد در پایان اظهار داشت: ما باید با ایجاد اشتغال برای 60 درصد جمعیت کشور که در روستاها ساکن هستند، از حاشیه نشینی این رقم مهم جلوگیری کرده تا در حوزه ی اشتغال قدم های مناسبی برداشته شود. دهیاران نیز باید حامی آبادانی روستاها در زمینه ی اشتغال باشند و بر اساس ظرفیت های طرح ها و روستای خود از اعتبارات و امکانات استفاده کنند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.