به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی آیات در ساری با اشاره به تغییرات رسانه از ابتدای انقلاب تا امروز، افزود: متاسفانه امروز در حوزه رسانه سئوال خوب از مسئولان کم است و این در حالی است که طرح سئوال خوب نصف علم است و نصف راه را کسی می رود که سئوال درست و نقد خوبی مطرح کند.
وی عدم انتخاب درست اولویت ها را از دلایل مشکلات در این حیطه برشمرد و گفت: اگر نقد درست و علمی تحقق یابد امید می رود به سمت بهبود فعالیت های حوزه دینی برویم زیرا نقد فعالیت می تواند بسیار کارگشا و راهگشا باشد و لازمه نقد سالم و درست مطالعه است.
معاون قران و عترت وزارت ارشاد تاکید کرد: نقد در حوزه فعالیت های دینی هیچ هراس و منافاتی با دین ندارد چون خود دین را کسی نقد نمی کند اما روش های دینی نقدپذیر هستند و خواننده از نقد در عرصه های مختلف از جمله مباحث دینی استقبال می کند.
حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: رسانه ها و خبرگزاری ها در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی فعالیت های کم و بیش دارند اما اگر می خواهیم جامعه ای دینی داشته باشیم در حوزه کمی وکیفی معارف الهی و دینی باید تحول ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تلاش دارد از طریق برنامه هایی همچون برگزاری جشنواره آبات به تقویت این موضوع بپردازد و در این راستا کارگروه های در معاونت قران و عترت وزارتخانه تشکیل شده که به صورت مجزا روی هریک از عرصه های هنری قابل فعالیت در حوزه های معارف در بخش های جشنواره شامل نقاشی، خوشنویسی، المان های شهری، آواها و نغمه ها و کاریکاتور مطالعه دارند.
معاون قران و عترت وزارت ارشاد افزود: استحکام بر قواعد و حکمت در دنیا بر عهده اندیشمندان و استمرار آن در این عصر و زمان برعهده رسانه هاست اما متاسفانه از جهت کمی و کیفی در بخش رسانه در حوزه معارف الهی و قرآنی دچار سستی و کمبود هستیم.
حجت الاسلام حشمتی گفت: در قرآن هم سخن از خبر هست وقتی در سوره 'نبا' از قیامت به عنوان خبر بزرگ یاد می شود و این در حالی است که تمام دنیا امروز تلاش دارد این خبر بزرگ را تحت الشعاع قرارداده و آن را خبری کوچک و کم اهمیت جلوه دهند.
وی افزود: در حالی که تمامی انبیاء الهی سعی داشته اند پیام این نبا عظیم را تحت عنوان کوچ از این دنیا به دنیایی وسیع تر به مردم انتقال دهند و اساتید اخلاق و دانشمندان تلاش دارند اهداف این مفاهیم را زنده نگه دارند، تمام دنیا تلاش دارد در برابر این اتفاق مقاومت کرده و تمام اسباب را فراهم می کنند که ما در غفلت بسر ببریم.
حشمتی تاکید کرد: رسانه هایی که در جامعه اسلامی ما هستند رسالت خود را در این می بینند که زیبایی های خلقت را به منظر مردم برسانند و خود قرآن هم اینگونه و پر از نشانه برای توجه مردم به عبث نبودن آفرینش در این دنیاست.
اولین جشنواره سراسری آیات در پیوند قران و عترت و رسانه امروز با تجلیل از حدود 30 فعال رسانه ای برگزیده در بخش های مختلف در سالن سلمان هراتی ساری به کار خود پایان داد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.