به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدابراهیم یخکشی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه آبگیری سد گلورد افزود : در حال حاضر سه سد گلورد ، هراز و چالوس در مازندران در دست ساخت و تکمیل است که با قوت برای تکمیل و افتتاح آن تلاش می شود.
وی با اعلام اینکه اکنون تنها 9 درصد آب های سطحی مازندران مهار می شود ، ادامه داد : با اتمام سدهای در دست ساخت و برنامه ، میزان مهار آب های سطحی به بیش از 40 درصد خواهد رسید.
یخشکی گفت : همزمان با احداث این سد ، شبکه آن نیز اجرایی شده است که با آبگیری و رها سازی آب از سد گلورد ، مشکلات موجود بویژه در بخش کمبود آب شرب و کشاورزی شرق مازندران به عنوان منطقه ممنوعه شمال کشور رفع خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از این استان به عنوان منطقه ای پرجمعیت با اراضی کشاورزی زیاد و بسیار حاصلخیز یاد کرد و افزود : برای تامین نیاز آبی استان در شرایط فعلی حداقل 30 درصد از آب های سطحی استان باید در پشت سدها ذخیره شود تا در شرایط بحرانی بتوان بدون دغدغه آب را در این استان مدیریت کرد.
مازندران دارای 147 شاخه رودخانه ، یکهزارو 798 سردهنه کشاورزی ،48 رشته قنات ، هفت هزارو 394 دهنه چشمه و763 قطعه آببندان است.
بیش از 70 هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز در استان مازندران وجود دارد که به طور میانگین سالانه حدود 2/1 میلیارد مترمکعب آب از آنها برداشت می شود.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.