به گزارش خبرنگار ایرنا ، احد جاودانی عصر سه شنبه در مراسم بازدید از روند تدوین دانشنامه مازندران که توسط استاد انوشه در بابل در جریان است ، افزود : استاد حسن انوشه بسیار علاقه مند است که کتابخانه شخصی یکصد هزار جلدیش را از تهران به مازندران منتقل کند و ما بسیار مصمم هستیم که هر چه زودتر در اولین ملاقاتی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم مقدمات این کار را فراهم کنیم تا این گنجینه ارزشمند برای بهره مندی فرهنگ دوستان مازندران به استان منتقل شود.
وی گفت : شخصیتی همانند استاد انوشه فخر ملی است برای ما بسیار ارزشمند است که این چهره ملی در حال تدوین دانشنامه مازندران است.
** تجلیل از مقام استاد انوشه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین آمادگیش را در کمک به سرعت بخشی در تدوین دانشنامه اعلام کرد و اظهار داشت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بضاعت در اختیار ، آمادگی دارد تا هر درخواستی را که این استاد ارزشمند برای تسریع در تدوین دانشنامه نیازمند آن است ، انجام دهد.
وی افزود : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران آمادگی دارد برای سال آینده به صورت استانی از مقام علمی و پژوهشی استاد حسن انوشه تجلیل به عمل آورد ، همان گونه که مراسم تجلیل در سال گذشته برای نیما یوشیج شاعر معاصر قرن برپا شد.
جاودانی بیان کرد : دانشنامه ، شناسنامه یک ملت است و مردم هر جامعه را به واسطه دانشنامه آن ملت می شناسند و امیدواریم دانشنامه مازندران هر چه زودتر تدوین شود.
استاد حسن انوشه دانشنامه نویس و پژوهشگر برجسته کشور است که در سال 1323 در بابل دیده به جهان گشوده است و از وی 60عنوان کتاب علمی و یکهزار مقاله علمی و پژوهشی به چاپ رسیده است.
این پژوهشگر برتر با حمایت احمد مسجد جامعی ' دانشنامه ادب فارسی ' را در 9 جلد به چاپ رسانده است که یک اثر بسیار فاخر است .
استاد حسن انوشه هم اکنون سرپرستی تالیف دانشنامه تخصصی مازندران را بر عهده دارد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.