به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندارن که با حضور مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت کشور بعنوان یکی از بانک های معین اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی برگزار شد، با اشاره به این که مازندران نسبت به دیگر نقاط کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: الگوی کسب و کارهای خرد و خانگی باید در سراسر استان گسترش یابد.
استاندار با تاکید بر این که در اجرای طرح های اقتصادی باید استعدادهای منطقه ای لحاظ شود، افزود: بخش خصوصی باید با در نظر گرفتن اولویت ها و استعدادهای مناطق مختلف به میدان بیاید.
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندارن، با بیان این که طرح های اقتصادی باید به پروژه تبدیل شود، گفت: طرح های پایلوت اقتصاد مقاومتی به اجرا درآمده در برخی مناطق استان، الگوی کار برای دیگر مناطق مازندران قرارگیرد و فرمانداران و بخشداران برای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی جدی تر باید پای کار بیایند.
مقام عالی دولت در مازندران، تاکید کرد: ظرفیت ها و اولویت های اقتصادی استان لکه گذاری شود.
ربیع فلاح جلودار، به تکلیف دولت در ایجاد 1 میلیون شغل بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و یاد آور شد: باید برای تحقق سهم مازندارن از این عدد، برنامه اصولی داشت و با جدیت کار کرد.
استاندار بر حفظ و تقویت سرمایه های اجتماعی استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: باید طرح روستای بدون طلاق و اعتیاد و فاقد افراد بیکار از سوی فرمانداران و بخشداران به اجرا درآید.
محمد حسین حسین زاده، مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت کشور، آمادگی این بانک را برای تسهیل بستر اجرای طرح های خرد و خانگی در مازندران اعلام کرد و افزود: این بانک با تسهیل گری و ایجاد علاقه در جامعه هدف برای راه اندازی مشاغل خرد و خانگی، تحقق توسعه پایدار منطقه ای را هدف خود قرار داده است.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت کشور، با اشاره به این که زنجیره ارزش در تولید باید مدیریت شود، تصریح نمود: کسب و کار خرد نیازمند حلقه های راهبری تسهیل گری هستند.
در این جلسه عباسی، معاون فرماندار مرکز استان، گزارشی از اجرای طرح اقتصادی بخش دو دانگه ساری به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی ارایه نمود.
هم چنین در آغاز این جلسه، نور بخش، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، به ارایه گزارش از اقدامات و برنامه های این دبیرخانه پرداخت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 691228
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.