ماه سلطان کاشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :در حالیکه برخی مواقع برای واگذاری پست های مدیریتی به مردان چشم پوشی هایی بدون طی کردن سلسله مراتب و پارامترها می شوداما این قضیه برای بانوان بسیار با شدت و سنگین تر است .
وی ادامه داد : اما زنان با وجود طی کردن سلسله مراتب و نشان دادن شایستگی و تجربه کاریشان همچنان پشت سدهای اعتماد برای سپردن مسئولیت قرار گرفته اند و آنچنان که باید این موضوع مورد توجه قرار نمی گیرد .
این بانوی فعال سیاسی مازندران با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص داده اند ، گفت : بی توجه بودن به مسائل و مطالبات بانوان و به نوعی نادیده گرفتنشان امروز سرباز کرده است و انتظار جامه عمل پوشاندنشان در دولت دوازدهم این روزها از سوی بانوان رصد می شود .
*** قرار داشتن زنان امتحان پس داده در کنج عزلت
کاشی از زنانی که به دلیل دانش ، شخصیت اجتماعی و فعالیت چیزی از مردان در توانایی مدیریتی کمتر ندارند اشاره کرد و ادامه داد : در حالیکه در یک فرصت برابر و بدون لحاظ کردن نگاه جنسیتی این بانوان می توانند در جایگاه مدیریتی قرار بگیرند که این امر محقق نشده است .
وی ادامه داد : این محقق نشدن جایگاه مدیریتی زنان ناشی از همان دیدگاه جنسیتی در سپردن مسئولیت ها به افراد است که این مساله باعث وارد شدن ضرباتی بر پیکره جامعه زنان شده است .
این بانوی فعال سیاسی مازندران از رشد نیافتن جایگاه مدیریتی زنان در بخش ها و سطوح مختلف به عنوان اولین ضربه وارده ناشی از این بی توجهی دانست .
وی اظهار داشت : چرا نباید بعد از اینهمه سال از گذشت انقلاب زنانی به عنوان بخشدار ، فرماندار و رئیس و مدیر کل و یا حتی وزیر در نهادها فعالیت داشته باشند ؟
به گفته کاشی لحاظ نکردن نگاه عدالت مدارانه در این قضیه باعث شده که اکنون زنان مدیر ، شایسته و توانمند بجای قرار گرفتن در جایگاه تصمیم گیری کشور در انزوا قرار بگیرند و از توانایی آنان جامع و کامل استفاده نشود .
*** کابینه دولت دوازدهم کورسوی امید برای بکارگیری زنان در تصمیم گیری ها
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش مازندران با اشاره به شعارهای تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر بکارگیری از توانایی و ظرفیت زنان در مدیریت ها و تصمیم گیری ها ، گفت : اکنون و در زمان تشکیل کابینه دولت دوازدهم زمان جامه عمل پوشاندن مطالبات و خواسته های زنانه است .
وی تاکید کرد : با توجه به روحیاتی که در رئیس جمهور وجود دارد ایشان علاقمند به کارگیری زنان در پست های مدیریتی است و دراین زمینه مشاوران رده بالای رئیس جمهور باید حمایت بکنند .
کاشی که در توصیف وجدان کاری زنان از آنان به عنوان نیروهای دقیق و با تعصب کاری بالا در سیستم های اداری نام برد و ادامه داد : این حساسیت و وسواسیت بانوان در انجام کارها می تواند در توسعه و ارتقای سیستم و جامعه تاثیر بگذارد و باید این مساله را جدی گرفت .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.