معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از کشف 30 مورد محل آلوده در مازندران خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، علی رضا یونسی معاون استانداری مازندران در همایش انجمن معتادان گمنام شهرستان محمودآباد که در سالن پهلوان توکلی برگزار شد ، اظهار کرد : یکی از کار های دولت برخورد با محلات آلوده در مازندران بوده که حدود 30 مورد این محلات مثل عباس آباد نکا ، ترک محله ساری ، سمنا دشت قائمشهر  ، امت آباد آمل وجود داشت که با ورود دولت به صورت جدی با آن ها برخورد می شود .

وی افزود : الان بیش از 540 مرکز ترک اعتیاد در استان مازندران وجود دارد و همه این مراکز تحت نظارت دقیق درحال اداره شدن هست و تمام تلاش دولت اینست که معتادان را از اعتیاد مواد مخدر سنتی و صنعتی به سمت متادون درمانی ببرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت  :دولت یازدهم تنها دولتی است که عالمانه،فکورانه،با برنامه ریزی و البته شجاعانه به این حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

وی ادامه داد :دولت اول آمد اعلام کردند که بخش کمی از جامعه ما به این آسیب اجتماعی  مثل اعتیاد،طلاق ،فساد  و محلات آلوده مبتلا است وقتی دولت خودش اعتراف کرد خیلی مهم است که دولت بیایید بگوید این مشکلات در جامعه وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد:وقتی دولت آمد درد را بیان و احساس کرد راهکاری برای درمان درد پیدا کرده و حقیقتا هزینه سنگینی را دولت می‍ پردازد و وظیفه دولت هم هست چون دولت جزء خدمتگذاری و نوکری مردم ندارد.

یونسی تصریح کرد:الان بیش از 540 مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که همه این مراکز تحت نظارت دقیق در حال اداره شدن هست و تمام تلاش دولت اینست که معتادان را از مواد مخدر سنتی و صنعتی جدا کند و به سمت متادون درمانی ببرد.

وی یادآور شد : وقتی برای اولین بار محله عباس آباد نکا را دیدم ترسیدم و گفتم واقعا اینها فرزندان ما هستند چرا چنین وضعیتی دارند و البته خدا هم کمک کرد و این محله بازسازی شد و الان یکی از محلات خوب نکا شده است و مردم هم همت کردند و این محلات به سمت بازسازی و بهسازی توسط دولت رفت.

وی گفت :تمام این کارها به کمک مراجع قضایی،نیروی انتظامی،کمیته امداد،بهزیستی و شهرداری انجام شد و دولت تصمیم گرفت که در شهرها و روستاهای استان معتاد متجاحر وجود نداشته باشد و این امر الان در حال انجام هست و به کمک نیروی انتظامی الان معتاد متجاحر در مازندران وجود ندارد و به محض مشاهده به مراکز بازپروری سوق داده می‌شوند.

معاون سیاسی استاندار درباره نگاه دولت به افرد معتاد در جامعه عنوان کرد:امروز نگرش دست اندرکاران در رابطه با فرد معتاد اینست که او یک انسان و بنده خداست و ارزشش بسیار بالاست اما بیمار است و نیاز به کمک و دستگیری و مساعدت دارد پس باید به معتاد کمک کرد تا بهبود پیدا کند و به جامعه برگردد.

وی همچنین در مورد دیدگاه  دولت به بخش خصوصی در مبارزه با مواد مخدر گفت:امروز دولت تلاش می‌کند که امر مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کند و از مجموعه انجمن معتادان گمنام هم سپاس گزار هستیم که برای درمان بیماران مواد مخدر وارد شده و الان همه باید بیایند چون خطر امروز همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند و از راه دانشگاه،مدرسه،اداره،کارخانه وارد می‌شود.

وی افزود:به همین منظور دولت از یک سو مبارزه با قاچاقچیان را شدت بخشیده و در سال گذشته بیش از 5/3 تن انواع مواد مخدر در مازندران کشف و  شبکه‌های تهیه و توزیع متلاشی شدند و روزانه نیروی انتظامی سرپنجه‌های توزیع در شهرستان‌های مازندران را جمع آوری می‌کنند.

یونسی ادامه داد:امروز شیشه که تا دیروز کیلویی 28 میلیون تومان بود به دلیل برخورد بسیار عالمانه و خوب با سوداگران مرگ الان به سختی کیلویی 68 میلیون تومان پیدا می‌شود و نشان می‌دهد که پیگیری و اقدامات واقعا موثر بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در پایان گفت: در این دولت بیش از 25 درصد به میزان سازمان‌های مردم نهاد اضافه شده و برای اولین بار تمام تشکل‌های مردم نهاد سازماندهی شده و دولت به اینها مکان داد و کمک می‌کند تا رسالت خودشان را در برابر همنوعان و مردم به خوبی انجام دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.