سید علی قاسمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود : آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان همزمان در سراسر کشور رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 9 تیرماه برگزار می شود.
وی افزود : این آزمون جهت ورود به 2مقطع اول متوسطه و پایه نهم برای ورود به پایه دهم در مدارس نمونه دولتی برگزار خواهد شد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت : آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 96-97 در 30 شهرستان و در 90حوزه اجرایی استان برگزار می شود .
وی ادامه داد : از مجموع شرکت کنندگان در آزمون امسال ، 15 هزار و 416 دانش آموز پایه ششم جهت ورود به مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه که از این تعداد برای سال تحصیلی 97-96 فقط 2 هزار و 160 نفر دانش آموز در 30 مدرسه جذب و در پایه هفتم مشغول به تحصیل خواهند شد.
قاسمی گفت : تعداد دانش آموزان شرکت کننده پایه نهم برای ورود به پایه دهم در این آزمون 12هزار و 184 نفر است که از این تعداد در سال تحصیلی 96-97 تعداد سه هزار و 35 نفر دانش آموز در 38 مدرسه نمونه دولتی دوره متوسطه دوم استان جذب و در پایه دهم در رشته های ریاضی فیزیک علوم تجربی و علوم انسانی مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی همچنین افزود : دانش آموزان با در دست داشتن مدارک و کارت ورود به جلسه باید در زمان تعیین شده یک ساعت قبل از شروع آزمون در پایگاههای امتحانی مشخص شده حضور یابند .
وی زمان اعلام نتایج آزمون پذیرش مدارس نمونه دولتی را بر حسب گذشته حدود 15 روز پس از برگزاری آزمون اعلام کرد .
** شرکت حدود 17 هزار دانش آموز در آزمون استعداد درخشان استان مازندران
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت : 16 هزار و 973 نفر برای برای ورود به پایه هفتم و دهم در سال تحصیلی جدید در آزمون استعداد درخشان (تیزهوشان) شرکت کردند .
قاسمی افزود : از کل آزمون دهندگان تعداد هشت هزار و 375 نفر دانش آموز دختر و هشت هزار و 598 نفر پسر بودند.
وی اظهار داشت : از میان تمامی شرکت کنندگان 734 نفر برای پایه هفتم و 398 نفر برای ورود به پایه دهم برای تحصیل در 30 مدرسه استان مجاز خواهند شد .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین زمان اعلام نتایج آزمون استعداد درخشان را 10تا 15 تیرماه اعلام کرد و گفت : زمان دقیق در روزهای آینده مشخص و به مردم اعلام خواهد شد .
تعداد 536 هزار و 246 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در بیش از 4 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی استان مازندران تحصیل خواهند کرد .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.