رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه بیش از 15 هزار خانواده طی دو سال اخیر برای طلاق توافقی به دستگاه قضایی در استان مازندران مراجعه کرده اند، ادامه داد: علاوه بر تعداد ذکرشده، حدود 6 هزار درخواست طلاق نیز طی دو سال اخیر از سوی خانم‌ها به دادگستری‌های استان واردشده است.

به گزارش ایلنا،محمد علی تقوی فرد درنشست با خبرنگاران  که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد،اظهار داشت: بیش از 770 هزار پرونده در سال 94 وحدود 800 هزار پرونده در سال 95 به دادگستری ها،دادسراها و شورای های حل اختلاف مازندران تشکیل شده است.

وی افزود:در حال حاضر بیش از 7 هزار و 400 مدد جو در زندان های مازندران حضور دارند که بیش از 5 هزار نفر از این افراد را متاهلین تشکیل می دهند.

 رئیس دادگستری کل مازندران گفت: حضور این تعداد زندانی متأهل در زندان‌های مازندران قطعاً مشکلات اجتماعی بسیاری را برای خانواده این افراد ایجاد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: 75درصد از زندانیان در سال‌های پس از انقلاب تا سال 1370 کم‌ سواد و بی‌ سواد بودند که متأسفانه این رقم بعد از گذشت بیش از 20 سال علیرغم وجود و فعالیت دستگاه‌های مرتبط با بحث آموزش و فرهنگ، به بیش از 90 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار نفر از مددجویان زندان‌های مازندران قبل از ورود به زندان شاغل بوده و فقط 215 نفر از مددجویان پیش از ورود به زندان به شغلی اشتغال نداشته اند.

حجت‌الاسلام‌ تقوی فرد بابیان اینکه در حال حاضر 254 زندانی خانم در زندان‌های مازندران حضور دارند، افزود: 42 درصد از موارد اتهامی زندانیان مازندران مربوط به مواد مخدر و 24 درصد آن مربوط به سرقت است،644 نفر نیز به دلیل مسائل مالی زندانی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر بدون دارا بودن سابقه در زندان‌های مازندران حضور دارند، گفت: چهار هزار و 494 نفر از زندانیان مازندران نیز سابقه ‌دار هستند.

حجت‌الاسلام‌ تقوی فرد با اعلام اینکه هفت هزار و 164 نفر از زندانیان استان مرد هستند، ادامه داد: از این میزان زندانی 644 نفر به دلیل مالی  و 3 هزارو 124 نفراز معتادین هستند.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: با اشاره به 10 جرم اول استان مازندران، توهین به اشخاص عادی، ضرب ‌وجرح عمدی، سرقت تعزیری و تهدید را ازجمله این موارد برشمرد.

وی بابیان اینکه بیش از 15 هزار خانواده طی دو سال اخیر برای طلاق توافقی به دستگاه قضایی در استان مازندران مراجعه  کرده اند، ادامه داد: علاوه بر تعداد ذکرشده، حدود 6 هزار درخواست طلاق نیز طی دو سال اخیر از سوی خانم‌ها به دادگستری‌های استان واردشده است.

حجت‌الاسلام‌ تقوی فرد بابیان اینکه دستگاه قضایی آینه عملکرد اجتماعی عموم جامعه است، ادامه داد: بیش از 770 هزار پرونده در سال94 و حدود800  هزار پرونده در سال 95به دادگستری‌ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف مازندران واردشده است.

رئیس‌ کل دادگستری استان مازندران افزود: دادگستری استان مازندران در سال 95 موفق شد سه مرتبه پیاپی رتبه اول را ازلحاظ نرخ عملکرد درمجموع دادگستری‌های سراسر کشور کسب کند که این عملکرد بسیار مطلوب و کم‌نظیر بوده است.

حجت الاسلام تقوی فرد تعرض به حریم دریا، منابع طبیعی و جنگل را در دو سال اخیر نزدیک به صفر اعلام کرد و گفت: چنانچه زمین‌های روستاییان در طرح هادی قرار گرفته باید از بنیاد مسکن پرسید که چگونه پیش از طراحی آن از تملک روستاییان بر آن زمین اطمینان حاصل نکرده است و یا اگر شخصی به منابع طبیعی تعرض می‌کند باید از سازمان منابع طبیعی پرسید که بیت‌المال چگونه به اشخاص واگذار شده است.

حجت الاسلام تقوی فرد، درباره تخلفات انتخابات و وضعیت رسیدگی به این پرونده‌ها، افزود: با توجه به حضور گسترده مردم در انتخابات و تخلفات صورت گرفته، تناسب بین تخلفات و شمار شرکت ‌کنندگان در انتخابات در صحت انتخابات کل استان خدشه ‌ای وارد نمی‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.