نشست هماهنگی برای آب و جارو کردن سواحل خزر با حضور استاندار مازندران و معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی وی به عنوان رئیس ستاد اجرائی طرح سالمسازی دریا ، مدیرکل دفتربررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست کشور ، فرمانداران شهرستان های ساحلی ، مدیران دستگاههای امدادی و اجرائی ، فرمانده انتظامی مازندران و رئیس پلیس امنیت اخلاقی در ساری برگزار شد.
تجربه چهار سال اجرای طرح سالمسازی دریا در سواحل مازندرانی خزر کاهش حدود 70 درصدی مرگ ناشی از غرق شدگی ، فراهم آوردن امکانات حداقلی تفریحی و سرگرمی ، اسکان ، پذیرائی و برقراری نظم و انضباط زیست جمعی در محدوده اجرای طرح بوده است.
بهره مندی بیش از 2 میلیون مسافر و گردشگر در تعطیلات عید سعید فطر سال گذشته از سواحل دریای مازندران هم تجربه دیگری بود تا دستگاههای متولی برای سال جاری سطح هماهنگی ها را افزایش دهند تا با آمادگی بیشتری به استقبال تعطیلات پر مسافر عید فطر بروند.
طرح سالمسازی دریا در مازندران امسال از اول خرداد آغاز شد و قرار است تا پایان شهریور ادامه یابد.
** شناسایی 350 نقطه شنا ممنوع
رئیس ستاد اجرایی طرح سالمسازی دریای مازندران در این نشست گفت که 350 نقطه شنا ممنوع در ساحل 338 کیلومتری خزر در این استان شناسایی شده است.
علیرضا یونسی افزود : هرگونه شنا در این مناطق به دلیل خطرآفرین بودن برای شناگران ممنوع است و برای جلوگیری از ورود افراد ار این نقاط به آب ، 500 ناجی مستقر شدند و به طور شبانه روز بر این مناطق نظارت خواهند داشت.
وی تاکید کرد که نیروهای یگان ویژه نیر در این مناطق برای پیشگیری و برخورد با متخلفان حضور فیزیکی دارند.
** تجهیزات مدرن در سواحل
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نتیجه اجرای طرح سالمسازی دریا از تابستان سال 92 تاکنون را کاهش 71 درصدی آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در آب های ساحلی استان برشمرد.
یونسی گفت که برای ادامه روند کاهشی غرق شدگی در سال جاری ، ناجیان به تجهیزات مدرن از جمله جلیقه و کمربند هوشمند مجهز شده اند.
وی در اختیار گذاشتن موتورهای تندرو آبی را از دیگر تجهیزات پیش بینی شده برای ناجیان اعلام کرد.
یونسی گفت که امسال برای مدیریت بهتر ، هماهنگی طرح دریا به جمعیت هلال احمر واگذار شده و سایر دستگاههای متولی نیز در کنار این نهاد خدمات رسانی می کنند.
معاون استاندار مازندران آزاد سازی 15 کیلومتر از ساحل خزر از ساحل خواران و ندادن مجوز ساخت و ساز در ساحل را از مهمترین کارکرد دولت یازدهم در قالب طرح دریا اعلام کرد.
یونسی گفت : با هماهنگی های انجام شده ، اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق الزحمه یکهزار ناجی غریق فعال در طرح دریا پیش بینی شده و دستمزد این قشر نیز به روز پرداخت می شود.
وی افزود که دستمزد ناجیان فعال در طرح سالمسازی دریا در سال گذشته به طور تمام و کمال پرداخت شده است.
** پیش بینی حضور بیش از 2 میلیون مسافر
رئیس ستاد اجرایی طرح دریا در مازندران با اشاره به بهره گیری دستکم 2 میلیون مسافر از سواحل دریای مازندران در تعطیلات عید فطر سال گذشته ، گفت که امسال برای پذیرائی بیش از 2 میلیون مسافر در تعطیلات عید فطر آمادگی ایجاد شده است.
فرماندار رامسر که شهرستان حوزه مدیریتش کانون گردشگری مازندران محسوب می شود ، در این نشست گفت که هماهنگی لازم برای پذیرایی از مسافران در عید فطر در این شهرستان انجام شده است.
محمد آزاد افزود : برای بهره مندی مسافران از سواحل خزر در رامسر پنج طرح سالمسازی ساماندهی شده است.
** پیش بینی تردد تابستانی 140 میلیون دستگاه خودرو
فرمانده انتظامی مازندران هم در این نشست با اعلام آمادگی کامل این نیرو برای حفاظت از نظم و امنیت استان در تعطیلات تابستانی ، گفت که در تابستان سال گذشته 127 میلیون دستگاه خودرو در محورهای این استان تردد کردند.
سردار میرمحمود میرفیضی افزود : همچنین در این مدت 25 میلیون نفر شب مسافر به این خطه شمال کشور سفر کردند که در مقایسه با سال 94 آمار مسافران 16 درصد بیشتر بود .
وی پیش بینی کرد که در تابستان سال جاری آمار ورودی مسافران به مازندران در مقایسه با سال گذشته دستکم 10 درصد بیشتر شود.
سردار میرفیضی تاکید کرد : نیروی انتظامی آمادگی لازم را برای برقراری امنیت در استان دارد و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.